Gå til innhold

vekke henne om morgenen for å få til leggerutiner på kvelden????

Anbefalte innlegg

Skrevet

hun sover så lenge om morgenen, og jeg har ikke helt hjerte til å vekke henne. men om jeg prøver å legge henne tidligere på kvelden våkner hun bare igjen og vil ha mat. Hun er nå 5mnd ukorrigert (2mnd korrigert) og sover hele natten. hun sovner stort sett rundt 22.00 og våkner da mellom 10 og 11 på morgenen. det ideelle hadde vært fra 21.00 til 09.00 ca. noen tips, eller må jeg bare vekke henne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi har akkurat endra legge tid for småen her.. han er 3 mnd:)

han pleide å legge seg 22, men e n dag la vi han bare kl 20.. tok hele natta ritualet da.. han sovna han.. og sto opp før.. dvs .. han sover like lenge nå.. skikkelig sove gris vi ha.. he he :)

Skrevet

dvs.. han våkner og vil ha mat han her og.. men vi jobber med å venne han til at da er det ikke mat,men natta.. og smokk i steden.. han våkna nå forresten.... *må løpe*.. må nok være tålmodige..

Skrevet

Tror jeg ville vekket henne, ja. Du kan jo vekke en halvtime ør hun pleier å våkne den ene morgenen, en time senere den neste osv...

Er ikke så rart at hun ikke sovner tidligere på kvelden, når hun sover så lenge på morgenen. Man kan nok ikke få både i pose og sekk, desverre :)

Hva mener du forresten med ukorrigert/korrigert?

Skrevet

tusen takk for svar! hun er født tre mnd for tidlig derav korrigert alder etter når termin var og ukorrigert etter faktisk fødselsdag.

skal sette på vekkeklokka i morgen så får vi se!

Skrevet

Jeg har begynt å vekke tuppa om morgenen nå, for hun har kommet inn i en litt dårlig rytme.. sovner kanskje rundt 19-20, og det er jo helt greit, men de siste kveldene har hun våkna igjen kl 21.30 og er våken i ca en time.. så blid og pratesyk da. :)

i går våkna hun 08.30 og fikk mat, og ville legge seg å sove igjen.. men jeg vekka henne... og hun var blid som ei sol..

I dag våkna hun 08.00, kunne godt tenkt seg å sove litt til, men fikk ikke lov :)

spendt på om det hjelper! :)

Skrevet

Hun er forresten straks 6 mnd :)

Skrevet

I går la jeg henne klokken 21, hun sovnet, men våknet så vidt det var klokken 22, tok henne ikke opp, men koste og snakkket rolig med henne. Lot henne så ligge å pludre litt, protesterte bare bittelitte før hun sovnet. I dag våknet hun av seg selv klokken 08.20, og mamma var utrolig glad for å slippe å vekke henne. Var våken en times tid, før vi trillet en tur. Er spent på kvelden i dag, om vi får til å legge klokken 20.00 ca.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...