Gå til innhold

Hvor farlig er det egentlig å løfte tungt etter KS?


bobby - nr 2 i juli

Anbefalte innlegg

Var på helsestasjonen idag, og måtte ha med bagen og babyen inn. Måtte jo bære begge deler, da, for kunne jo ikke gå inn med ungen først, legge han fra meg og hente bagen etterpå. Og ville ikke la bagen stå ute, for da blir den jo så kald. Er snart 3 uker siden KS nå, og burde jo ikke ha løfra så tungt, men følte ikke jeg hadde noe valg... Kjente ingen smerte mens jeg løfta, eller rett etterpå, men synes det er litt mer ømt i arret nå i kveld. Men kan bare være innbilning også. Hva kan skje, egentlig, hvis man løfter for tungt? Noen andre KS-damer som vet noe om dette? Løfter dere mer enn selve babyen?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 uker siden snittet her, og jeg løfter både bag og baby opp og ned til 2.etasje nesten daglig...Løfter også litt på eldstejenta (15kg) når jeg glemmer meg...

Tror det går fint, er vel ryggen det går verst ut over siden vi har dårlig med magemuskler enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man kan risikere å få brokk om man løfter for tungt. 6 uker siden mitt snitt og jeg bærer bag med baby opp og ned 3 etasjer hver dag. har gjort det siden andre uka og det har gått helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bærer oxo bagen med Amalie oppi... man kan jo ikke la være å bære noe, da kan man jo omtrent ikke gå ut da..hehe.. jeg har gjort det siden 2 uka, og har ikke hatt noe problemer med det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær forsiktig, jenter!!

 

Jeg hadde tilløp til brokk (tarmene var på vei gjennom arret i bukhulen) og det er rett og slett så jævlig vondt!! Kan ikke sammenlignes med ks eller noe.. Jeg var helt handikappet i en uke og knasket parlagin forte så det suste, og det tok bare brodden av smertene..

 

Vi bør f.eks ikke løfte vognen inn og ut av bilen, tunge handleposer etc.. og hold det du løfter heeelt inntil kroppen, da bruker du magemusklene mindre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...