Gå til innhold

Hun våkner etter en time..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 3 mnd våknet etter en time når hun har lagt seg for natten. Hun er tydelig trøtt og ofte er hun nesten i søvne under denne våkeperioden. Hun sutrer. Hun sovner som oftest fort igjen. Noen som kan ane hvorfor hun våkner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hender gutten min også våkner bare for å sutre litt og så sovne igjen. Inbiller meg at han har drømt noe skummelt (tom pupp! Ææææææææææ!;P ) eller kanskje han bare pep litt i søvne. Ikke så uvanlig at de er urolige i korte perioder mens de sover. Lar gjerne gutten min være i fred noen sekunder til han roer seg eller blir høylytt, så jeg ikke vekker ham hvis det var sove-lyder:)

Skrevet

Takk for svar sweet amber! Men det må sies at dette skjer ganske ofte.. Ikke bare i dag slik det virket på inlegget mitt. Beklager, dumt av meg å ikke skrive det.

Skrevet

Min gutt er 6 mnd, og i de siste ukene har han våkna hver kveld ca 1 time etter han har lagt seg.

Skjønner ikke helt hvorfor, men innbiller meg at det kan ha noe med tennene å gjøre, eller litt luft i magen.

Det pleier å komme 2-3 skrik, så blir det stille. Så det skjer i søvne her...

Skrevet

Når de er rundt 6 mnd er det mange som begynner å drømme. Kan jo være derfor.

Til HI. Jeg tror jeg bare hadde latt henne våkne. De der små englene våre tilegner seg fort fort nye rutiner så hvis du begynner å gi oppmerksomhet når hun våkner og sutrer, ja da kan du Det jeg merka på gullet mitt var at det skjedde en endring i sovemønsteret rundt 3 mnders alderen. Begynte å bli litt mer våken.

Skrevet

Dette er helt normalt. I følge HS vår, går de over i en annen søvnfase etter ca 1 time og da er det noen som våkner.

Skrevet

Min gutt kan skrike opp til flere ganger pr time før han sovner ordentlig! Dette skjer så og si hver kveld. HS sa at barna kunne "skvette" i søvne slik som vi (jeg) gjør noen ganger før vi (jeg) sovner. Slitsomt er det men helt normalt!

Skrevet

Jenta mi gjør også det! Flere ganger faktisk!!! Jeg tror det er for å sjekke at alt er som det var da hun sovnet. At alt er trygt og mamma tilgjengelig.Trenger bare smukk og noen vugg på vogga så sover hun igjen.

Det er ganske kjedelig, for jeg sitter på rommet vårt i to timer hver kveld - holder vakt! Hvis jeg lar babycallen gjøre jobben våkner hun for mye før jeg rekker inn, og da jeg må ta henne opp for å vugge henne i søvn, så starter alt på nytt igjen i værste fall...

Skrevet

snuppa mi hadde en uvane med å sovne i 7tida, og våkne igjen rundt 8-halv 9, og da holde det gående til nærmere 12... så vi fant ut at greit, hun våkner, men da får hun ligge våken i senga, og det funket. hun sutret mye de første dagene, og vi satt der inne og strøk henne, men var sterke og ikke tok henne opp. det gikk bedre og bedre, så skulle vi i 60årslag... og jeg var sikker på at det ville ødelegge ALT, men da vi la henne kl 7 dagen etter, sov hun til halv1, fikk mat, og sov igjen til 7.... sånn har det vært en stund nå. hun er 5 mnd, da...

mitt råd er å ikke ta henne opp, men sitt der sammen med henne når hun våkner. gå ut og inn av rommet, og gå inn hvis hun sutrer eller gråter. vi brukte ikke lang tid på å få det til =)

Skrevet

Ja, så må det sies at jeg av en eller annen merkelig grunn har fått en veldig skvetten jente... Rart, for vi er så rolige, men passer likevel på å ha lyd henne, men ikke skummel og brå lyd!

Om dagen skvetter hun ofte - særlig når hun er trøtt. Hun kan skvette bare vi beveger oss mens hun kikker på oss!!! Nesten av blunk! Da fyker armene ut og hun begynner av og til å grine. Tror dette kan skje om natten og. Hun har grenet sånn redd-gråt om natten i søvne. Stakkars jenta mi...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...