Gå til innhold

Når bør vi slutte med morsmelkerstatning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter er snart 13 mnd og får morsmelkerstatning til kveldsmaten. Er det snart på tide å slutte eller kan jeg gi det en stund til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk du beskjed om det på HS eller bare gjorde du det? Hun er ikke så glad i vanlig melk og er kjempeglad i nan og pupp.

Skrevet

Vi slutta tvert når hun ble 12 måneder. Var skikkelig lei av å blande og mye lettere når vi er ute ol. Varmet den opp slik som mme ble, så var aldri noe problem her.

De anbefaler ikke bruk av vanlig melk før ett årsalderen, så de fleste slutter vell med mme da. Både fordi det er lettere med vanlig melk og fordi det er mye billigere.

Skrevet

Ok. Takk for tipset. Da skal jeg prøve å varme vanlig melk. Krysser fingrene for at det går greit. For vår del er det mye kos med melka før leggetid. Blir trøtt og sovner veldig lett etterpå.

Skrevet

Vi gikk over fr mm til mme da poden var 9 mnd, og så fra mm til vanlig lettmelk da han var 10 mnd. Varmet flasken, og da virket det ikke som han merket forskjell i det hele tatt. Nå er han 13,5 mnd og koser seg fortsatt stort med en flaske om morgenen og en før han legger seg.

Skrevet

Bare gjorde det ja, sies jo at de skal ha mm/mme det første året.

Vi bare begynte med litt melk, og det likte hun.Så ikke noe stor sak det..

Hvordan går det hos dere da

Skrevet

Det haster ikke med å slutte hvis du ikke synes det er plagsomt å blande det opp. Vi fikk beskjed om at vi gjerne kunne holde på lenger enn et år, for mme er mer næringsrikt enn vanlig kumelk, og jenta vår var litt småspist på den tiden. Dessuten er ikke NAN mye dyrere enn kumelk, og den er alltid fersk - ganske praktisk å ha i huset synes jeg.

Vi innførte kumelk til måltider rundt 1 år, og fortsatt med en flaske mme morgen og kveld frem til 18 måneder. Nå har vi sluttet helt. Til å begynne med blandet vi halvparten kumelk og halvparten mme til måltidene for at hun skulle venne seg gradvis til smaken.

Skrevet

Sluttet da hun var 12-13 mnd

Da ga jeg h-melk på dagen og mme på kvelden en liten uke før vi sluttet med mme helt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...