Gå til innhold

Dere som sluttet å amme, hva var grunnen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo alltid en god grunn..

Var det lite melk, dårlig sugetak eller brystnekt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror de fleste slutter fordi de ikke gidder. de synes det er for brysomt å gi den lille babyen det beste i hele verden ;-) og et par stresser seg skikkerlig opp på sykehuset å dermed skremmer bort melka med en gang.

Skrevet

Veeeldig lite melk. Pumpa for å få opp produksjonene(:0) men etter mye stress og lite soving minka det bare.

Må si at vi fik et nytt liv hele familien den dagen jeg bestemte meg for at nok er nok. (da hadde jeg gitt nan, pumpet samt ammet store deler av dagen før). Plutselig fikk jeg sove, ta meg mer av eldstemann og mann, smat ha mer nergi til å leke og kose med babyen. Jeg sluttet da hun var ca 10-12 uker.

Skrevet

og selfølgelig var det fordi som anonym sier at jeg ikke gadd å amme.

Godt jeg er over "førsteperioden" og ikke tar så lett ting til meg mer.

Oppfordrer deg til å undertegne med nick kjære ANONYM

Skrevet

Jaja.. om barnet ditt er så heldig å få morsmelk så er nå det også blitt tildelt en utrolig trangsynt mor..

Skrevet

jeg har slitt mye hele tiden, ammet og hatt en skikkelig sutrete unge. prøvd å gjøre alt for å få mere melk, men ingen ting funker. pluss at hun er ikke interessert i puppun for å spise lengre. holdt på i ca 1 mnd med først pupp, så flaske til alle måltider. DET blir man sliten og lei av. så nå gidder jeg ikke stresse mer! bedre å ha en blid, fornøyd og METT baby enn å ha en sulten og sutrete baby mens du har dårlig samvittighet =)

så nå er det kunn pupp om natten/morningen. og det positive oppi alt sammen er at jeg har gått ned 2 kg =)

Skrevet

må bare legge at snuppa er 5 mnd, og at det er de tre siste dagene hun ikke har fått pupp før flaske på dagen.... så jeg har prøvd leeeeeeeeeeeeenge!

Skrevet

hihi. innrømmer at jeg provoserte litt der ja men det er jo det som ofte skjer på sykehuset, at nybakte mødre, naturlig sensitive for stress blir nervøse når jordmødre "maser" om amming. de aller aller fleste HAR melk i utgangspunktet men stress hindrer "fri flyt".

dette kan skje ihvertfall ;-)

ellers så kjenner jeg mange som slutter fordi det passer best for dem selv. selv om de ikke sier det med samme ordlyd så gidder de rett og slett ikke. dem omm det og synd for barnet (selv om det overlever fint, det er jo ikke det det handler om, for meg er det et prinsipp at man prøver så gått man kan å gjøre det beste for barnet selv om det går ut over en selv)

så har vi de som sliter stakkars av uante grunner som blir provosert av innlegg som dette og som ikke skjønner at det denne gang ikke handler om de.

Skrevet

nok en gang: det handler ikke alltid om dere som prøver så godt dere kan......suverene er dere, men det fins en større gruppe.....som ikke tar det så nøye.

Skrevet

Jeg sluttet å amme datteren min da hun var 8 mnd.Da følte jeg at nok er nok. Nå vil jeg ikke mere. Jeg slet endel med ammingen i begynnelsen men etter hvert gikk det bedre..Nå er hun så stor at hun spiser, grøt, skiver og middag..Når jeg ammet ble det pupp i tid og utid, nå er det så mye lettere fordi hun holder faste måltider. DA jeg sluttet viste hun ikke 1 eneste tegn på at hun ville ha pupp. Så hun savnet det ikke heller. Og jeg har fått en mye lettere hverdag. Det må jo sies at hun hadde 8 tenner da hun var 8 mnd og dem første kom da hun var 4mnd....

Jeg respekterer dem som ammer lenge, men da må F.... meg dem respektere oss som slutter oxo. SÅ enkelt er det bare..Og slikt ukontruktivt som å si at en er en uskikket mor osv er jo bare helt hinsides teit..

Skrevet

Ga opp etter fire mnd med stafylokokkinfeksjon i begge brystvorter, og to påfølgende "vanlige" brystbetennelser. Da hadde helsepersonell bedt meg slutt i flere uker allerede, og jeg angrer på at jeg ikke fulgte deres råd....

Skrevet

Teodor skjønte aldri det med puppen han... Og etter noen uker forsvant melken... Men så fikk han mme helt fra starten av i tillegg da....

Skrevet

Ja bare les om Leie berta: det handler om mor og ikke baby

"Da følte jeg at nok er nok. "

"Nå vil jeg ikke mere. "

"Når jeg ammet ble det pupp i tid og utid, "

"nå er det så mye lettere fordi hun holder faste måltider"

"Og jeg har fått en mye lettere hverdag. Det må jo sies at hun hadde 8 tenner da hun var 8 mnd og dem første kom da hun var 4mnd...."

( men når dte er sagt så er ikke 8 mnd så værst da ;-) (anonym)

Skrevet

Da Lukas ble født hadde han gulsott og klarte ikke å suge, etterhvert når det bedret seg viste det seg at han ikke fikk ordentlig tak grunnet for kort tungebånd. Det hele endte i masse smerter og tårer for meg og en veldig sulten Lukas.

Brystvortene mine var nesten vekk, og igjen satt det to blodige hull med gule staffilykokker... Livet til lillegutt og meg ble mye bedre da han fikk mme istedet for mm.

Tror egentlig ikke det er så mange som du vil ha det til anonym, som slutter å amme bare fordi de ikke gidder.

Tror du må møte verden med et litt mer åpent sinn.

Skrevet

var ikke næring nok i melka. ammet i 3 mnd med begge barna, men de fikk mme i tillegg. syns nærheten og kosen var så viktig at jeg valgte å amme de første 3 mnd begge gangene.

Skrevet

jeg ammet i litt over en måned- så forsvant den, nok på grunn av stress før jul, har kommet litt tilbake på den ene, men hun nekter den andre puppen så den er så godt som tom. så hun får det lille jeg har før flaske med erstatning hvert måltid.

skulle gjerna ammert mer men det går ikke, og har nok hatt lit hele tiden for hun la nesten ikke på seg før vi startet med erstatning.

Skrevet

Gutten min fikk aldri riktig sugeteknikk,ble bare vondt for meg og han fikk ikke i seg nok. Og når det begynte å bli skikkelig varmt ute nektet han helt å ta puppen mere. Angrer ikke ett sekund på at jeg sluttet å amme,har en blid og fornøyd gutt og har godt med overskudd selv til å ta meg av han.

Skrevet

Jeg har nedtelling til den 21 januar, da er lillegutt 6 mnd og da er det kroken på døren her i huset! Det hadde jeg bestemt meg for før fødselen til og med :) Jeg synest ikke noe om å amme, men har prøvd å holde ut i 6 mnd fordi det liksom er best! Men de siste mnd har lillgutt selv trappet ned, pupp er bare til kos :) Etter at vi begynte med grøt måltid nr 2 så vil han ikke ha så mye melk, ikke mme og iallefall ikke pupp! Synst det er såå mye mer avslappende med mme, vet da lillegutt er mett og fornøyd, blid som ei sol hele dagen lang :)

Skrevet

Har ikke slutta enda, men han er fire mnd og allerede fått tenner.....Og de tenna er ikke alltid så gode, så vi får se hvordan dette går etterhvert :)

Skrevet

Amming er MORS EGET VALG. jeg valgte å ikke amme forrige gang, men jeg prøvde veldig hardt for å få det til. Denne gangen går det bedre, men jeg trives ikke så vannvittig med det. Jeg har tenkt å fortsette for det.

Skrevet

Gutten min hadde gulsot, og ikke riktig sugeteknikk. Jeg hadde lite melk pga gjentatte brystbetennelser, og måtte gi flaske. Etter dette pumpet jeg for å få opp produksjonen, men slet veldig med puppenekt! Av og til ville han ha pupp, av og til kun med skjold, men for det meste ville han kun ha flaske.. pumpet frem til 3 mnd, men etter det har det kun vært flaske. Prøvde virkelig å få til ammingen, men de gikk bare ikke. Gutten brekte seg faktisk når han fikk puppen i munnen, så han fikk det bedre med flaskemelk :)

Skrevet

Kjære kritiske anonym:

Du sier at det er bare mor det handler om, at mor slutter å amme fordi mor vil det selv og "føler at det er nok".

Men: vi som mødre fanger opp babyens humør og trivsel Og hvis babyen er lei og misfornøyd blir mor lei og misfornøyd. Dette betyr jo at babyen også får et ord med i laget, og det kke "bare" er mor det handler om.

Hilsen en som ammer, men som fullstendig respekterer de som av ulike årsaker velger å ikke gjøre det. Det er for mange et tungt valg å ta, men, som vi eser her, får de fleste det lettere når avgjørelsen er tatt.

Skrevet

Slutta å amme da lillegutt var 6,5 mnd pga puppenekt og lite melk. fullamma bare de første 2 månedene. fikk en mye gladere gutt da jeg gikk over til mme og flaska :)

Skrevet

Han trengte alt for mye mat, og ville ha pupp hvert 30 - 45 minutt, og det hadde ikke jeg hverken tid eller mulighet til .

I tillegg kavet han sånn ved puppen at han ikke spiste ordentlig på slutten, så da kuttet jeg like godt hele ammingen.

han var litt over 4 mnd da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...