Anonym bruker Skrevet 9. januar 2007 #1 Skrevet 9. januar 2007 Jeg jobber som lærer i faststilling og skal ut i svangerskapspermisjon i mai. Som læerer er jeg pålagt 4 ukers ferie i juli. Må jeg ta disse ukene i juli mens jeg er i permisjon? Eller kan jeg ta de når permisjonen er ferdig? Hva med feripenger? Får jeg de som vanlig i juni under permisjonen? Eller kommer de i tilknytning med ferien etter permisjonen? Er glad for svar.
jubaloooo med to stk Skrevet 9. januar 2007 #2 Skrevet 9. januar 2007 du kan vel enten overføre en del ferie til året etter om du vil det- hør hvor mye som kan overføres med jobben din. ellers så kan du ta ut ferien i permisjonstiden din, det fører bare til at du forlenger permisjonene din tilsvarende ferieukene dine.
stormgutt + soljente Skrevet 9. januar 2007 #3 Skrevet 9. januar 2007 Du trenger ikke ta de ut i juli. Hvis du likevel gjør det forlenges bare permisjonen tilsvarende. Jeg er også lærer og tok i forrige permisjon ut ferien min i november. Dette fordi jeg ville ha litt fri mens faren også var hjemme i farsperm og vi ville på ferie. Da mistet vi jo litt på den totale lengden med overlapping, men det er ingen problem utover det. Jeg får lønna mi gjennom jobb i permisjonen, regner med at du også vil gjøre det. Fikk feriepengene som vanlig i juni pga dette. Det er ellers en stor fordel å få lønna gjennom jobb fordi en da får feriepenger av alt neste år, mot en brøkdel fra trygdekontoret. Men jeg ble faktisk litt usikker på om vi kan ta ferien neste år etter permisjonen, for så å jobbe en mnd før ny ferie.... Har sikkert ikke så stor betydning hvis de har betalt ut feriepengene til normal tid likevel. Håper du ble litt klokere iallefall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå