Gå til innhold

Noen som samsover her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns det er et slit at babyen skal sove i egen seng om natten, av flere grunner:

1. Gutten dier ca hver 3 time om natten

2. Gutten vil helst ikke sove i egen seng, og må bysses i søvn om natten.

3. Gutten våkner etter 30 minutter og er lys våken og skriker.

4. Resten av natten blir et sant h#&/&%, med hyl og skrik og det som følger med..

Er det flere som har det, har hatt det som meg?

For meg fungerer det helt greit, syns det er bare koselig å ha ham i sengen hos meg. Men så tenker jeg fremover, og øyner kanskje at det kan bli et problem å venne ham til egen seng. Erfaringer???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dU SIER IKKE NOE OM HVOR GAMMEL HAN ER

hUSK AT SMÅ BABYER IKKE KAN SKJEMMES BORT.

der fant vi caps lock knappen

vi samsov mye i begynnelsen, av samme grunner. Nå er han 5 mnd og sover stort sett i egen seng, men jeg ammer fremdeles i min seng, og det hender jo at jeg sovner av med ham!

mellom 6 og 8 om morgenen samsover vi ofte! Bare koselig, og godt og trygt for babyen.

Tror barna blir veldig trygge av dette. Den tryggheten kanskje gjør det lettere å venne dem til egen seng? Hos oss har i hvert fall "sakte men sikkert" metoden fungert bra. Plutselig en natt gikk det å legge ham i egen seng etter amming! Det går seg til!

Skrevet

Han er bare 3 mnd. Trenger litt moralsk støtte her nemlig, så det er godt å se at andre også samsover med god samvittighet:)

Får nemlig så mye pepper fra familie og venner som til stadighet maser om hvor forferdelig bortskjemt gutten kommer til å bli når han sover i min seng...

Skrevet

jeg hade ikke overlevd uten samsoving. jeg er trøtt om natta, klarer ikke å stå opp og busse og synge osv. nå har jo han blitt vant til å komme til meg i løpet av natta så det er vel også litt av grunnen.

han sovner fint i senga si på natta, ogkommer over i løpet av natta. hvis jeg våkner skikkelig ammer jeg på sengkanten. men ofte tar jeg han vel rett over. og dette skjer alt fra kl 01 og 04. nå skal det sies at jeg drømmer om å få sove alene i senga innimellom... men han leker på gulvet hele dagen. han har ikke tid å kose. så det er vel på natta jeg føler at vi får god og fin kontakt. vi er enige om at han får ligge der.

Skrevet

glemte å si at han er 6,5 mnd... vi har forresten A;LLTID gjort det.... fra dag 1

Skrevet

He he.. ser på nicket ditt at jeg har spurt rett person her:)

Skrevet

blir han bortskjemt pga det er det bare "fint" - de blir jo ikke bortskjemt slik som eldre barn kan bli det, men de lærer derimot om grunnleggende trygghet.

den babytiden går så fort uansett - vi må nyte den mens den er her!

Skrevet

stresset dessuten en del i begynnelsen med dette - hadde hørt at det var så viktig at de sov i egen seng etc, men det har jeg i hvert fall lært til neste barn kommer: ikke stress med dette. sov sammen med dem med god samvittighet, det er bra for alle sin søvn.

men skulle vi få en sovedukke som finner roen selv og bare kan legges ned, (slik var visstnok jeg) så benytter jeg meg nok av det! Det ER jo godt å ha sengen for seg selv!

Skrevet

Hei!

Vi samsov til han var 2 mnd. Da bestemte vi oss for at han skulle over i egen seng. Vi forberedte oss på en liten "fight", men utrolig nok gikk det bra å legge ham i egen seng. Jeg tror mye ligger i å skape trygghet. Husk bare at babyen skal ha egen dyne ved samsoving... Gutten vår lå oppå et teppe, mellom hodeputene våre, med sin egen dyne over seg. Jeg dro i teppet han lå på for å flytte på han når han ville ha mat, eller tilbake etter at han hadde spist (han sovnet så da vekket jeg han ikke).. Vil ikke anbefale samsoving hvis mor og/eller far er beruset, eller hvis en eller begge røyker. Dette øker visstnok faren for krybbedød.

Skrevet

Har samsovet hele natta frem til for 5 dager siden. La han da i egen seng før det hadde gått 2 timer etter han sto opp etter siste lur. STOR suksse :-) Har ikke villet sovne uten meg atme eller puppen, men når jeg la han uten at han var overtrøtt så gikk det supert :-) Tar han over til meg ved første amming, er bare koselig syns jeg!

Verste med å slutte å sovne med han, var jo at jeg hadde vanskelig for å sovne uten han :-p

Skrevet

Vi samsover med våre til de er 1 1/2 - 2 år og så sover de omtrent like lenge i egen seng på vårt rom før de flytter på eget rom. Overgangene tar vi gradvis og det går helt smertefritt for alle parter.

Skrevet

Vi gjør også det. Gutten er bare 3 uker gammel, og kjenner meg veldig igjen i det HI sier. Svigermor har sine meninger om samsoving, men det driter jeg i. Helsesøster sier det er fortidlig å legge til uvaner enda uansett, og vi må gjøre det som funker for oss. Det gagner ingen at mor og far sliter seg helt ut heller!! Vi skal jo fungere på dagtid og. :)

Skrevet

Takk for all moralsk støtte folkens:)

Skrevet

her sover tulla sammen med oss. hylskriker hvis vi prøver å legge henne i vuggen. er 3 mnd har gitt opp. vært sånn siden dag 1. har fått mye pepper av familie og venner. men prøver å lukke ørene. dette funker for oss. da får vi alle den søvnen vi trenger

Skrevet

Vi samsover jah, og har ikke noe dårli samvittighet for det nei! Gutten min er 5 mnd, sovner til puppen i senga sammen med meg i 8 tia..og når vi legger oss prøver jeg å legge han i sin egen seng.mest for å få litt plass :) Men han ligger ikke der så veldig lenge, kanskje en time ellr to, og da våkner han for pupp..så etter det for han sove sammen med oss! =) Er da ikke så ofte man har babyer her i livet, er jo bare kosli å sove sammen med de...de sover tidsnok i egen seng =)

Skrevet

Vi har hatt det på samme måten som Sigbeth. Syntes det var veldig kos i starten, men etter hvert litt slit, for snuppa ville ikke sovne etter hvert, bare suge og suge, og sovnet ikke på leeeenge. Fannt ette hvert ut at det begynnte å bli på tide å sove for seg selv. Tror snuppa var 4,5 mnd. ca da.... Ble mye bedre for oss alle. Hun sov bedre og det gjorde jeg også. Nå er hun 6 mnd, og sover hun stort sett i egen seng, men nnoen ganger hvis hun ikke roer seg i senga si, roer hun seg bedre hos oss...

Skrevet

Vi samsover og gjett om det er kos!!!!!!!!! For alle tre, jeg, jenta og pappan hennes. Vi våkner opplagte og uthvilte hver morgen.

Hun er 6 1/2 måned nå.

På kvelden legges hun i egen seng kl 20 (har gjort det siden hun var 4 måneder). Da smiler hun bare og sovner alene uten protest. Men fra hun våkner første gang for nattpupp sover hun sammen med oss. Blir nok slutt på det før hun blir konfirmant skal du se... hehe

Heldigvis har jeg familie og venner rundt meg som syns samsoving er noe av det beste ballasten du kan gi barna dine. Hører stort sett bare positive reaksjoner!

Oldeforeldre-generasjonen er helt i ekstase over at vi samsover, for det gjorde de selv med sine!

Skrevet

Min gutt er også 3 mnd. Noen netter er han "flink" og sover i senga si, andre netter er han urolig og da sover han med meg. Jeg orker ikke slite meg ut med å stå opp x antall ganger pr natt. Han er rolig sammen med meg, og da er det ingen problemer. Han slutter sikkert med dette før han blir konfirmert;)

Skrevet

Vi har samsovet i perioder og det har alltid gått seg til uten "avvenning". Jeg tror det rett og slett er slik at av og til trenger han mer kos, av og til trenger han å sove alene.

Kommer selv fra en familie der samsoving er vanlig i flere generasjoner og ALLE barna sover frivillig i egen seng etterhvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...