Gå til innhold

kalsk krupp?? noen som har erfaring fra dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Datteren vår på 1,5år begynte sent i går å hoste (bjeffe-lignende), og var veldig tett. Hadde ikke problemer med å puste, men det ble en urolig natt. Hun var blid og fornøyd. Da jeg tok henne opp på iløpet av natten, virket det som om hun pustet lettere, og hun hostet ikke.

Da vi sto opp i dag tidlig var hun i full fart/helt som vanlig.. Dette ble veldig i full fart, men er det noen som kan svare meg på om dette kan være falsk krupp??? eller hva annet det kan være..

Tenkte å reise til lege i morgen, om det er likedan i natt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann! Hvis det er falsk krupp er det bjeffe lignende hosting ja. Men hvis hun er i fin form og ikke hoster på dagen er det sannsynligvis ikke det. Hvordan var hun i natt? Har dere ovn på rommet hennes. Falsk krupp kan oppstå hvis man f.eks. sover i et for varmt rom

Skrevet

Tull at det ikke er falsk krupp om hun ikke hoster på dagen ! Krupphosten er som regel verre på kveld og natt ( dette vet jeg !!! Har hatt krupp i husen non stop i snart 14 år !!!! ) enn på dagtid. Du bør absolutt ta dette opp med legen uansett .. Krupp kan faktisk være livsfarlig om det går for langt utenmedisiner . Jenta mi (også mitt første møte med falsk krupp ) sluttet å puste hjemme fordi hun var så tett: Altså : dette er ikke å spøke med !!

Skrevet

Glemte å ta med at du må ha rommet kaldt og sengen hevet .. Dette kan være fryktelig skummet , men sjekk henne (hun kan være veldig tett selv om hun ikke hoster)

Masse lykke til

Skrevet

heisann=) min sønn har hatt falsk krupp jevnlig nå i ca 2år og han "bjeffer" når han hoster og han er veldig tett. han er pigg og ingen tegn dagen etterpå at han har hatt et kruppanfall...

om jeg var deg ville jeg tatt ungen med til lege med en gang hun får et "annfall" for da får legen høre hvordan hun er.

grunnen til at jeg sier dette er fordi at jeg har vært borti mange leger som ikke har trodd meg når jeg har sakt at gutten min har falsk krupp. mwn så fort legen(e) hører at han hoster så nikker dem bare på hodet og sier: "jepp, det er definitivt krupp han har".

jeg fikk en medisin som jeg skulle gi han når han fikk sånne "anfall". jeg bruker og balle han inn i ei dyne og ta han med ut i frisk luft etter han har fått medisin, for da puster han lettere og det går bare noen minutter før han blir bedre..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...