Anonym bruker Skrevet 9. januar 2007 #1 Skrevet 9. januar 2007 Sliter med ammingen og er i ferd med å gi opp. Men har lest at når barnet får kun mme så blir de ofter syk, dårligere immunforsvar osv osv. Hjelper jo ikke på samvittigheten det da.. Noen som har flaskebarn som er sunne og friske og lite syk?
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 9. januar 2007 #2 Skrevet 9. januar 2007 Gutten min har fått mme siden han var 7 uker,har vært forkjølet 1 gang bare. Så han er en sunn og frisk baby på snart 8mnd
Gjest Skrevet 9. januar 2007 #3 Skrevet 9. januar 2007 Jeg måtte slutte med amming etter ca 6 uker. nå er han 11 mnd og er syk med feber for første gang nå. dattra til ei venninne er året,hun fullammet i 6 mnd og er vært syk flere ganger allerede.Så tror ikke noe på det ihvertfall.
Benni-min Skrevet 9. januar 2007 #4 Skrevet 9. januar 2007 Min gutt har fått mme siden han var 6 uker,og han har aldri vært syk ennå. Nå er han 5,5mnd
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 9. januar 2007 #5 Skrevet 9. januar 2007 Eksen til samboern har to veldig friske flaskebarn på 11 og 14 år i dag. Vanlig syn har de vært, men ingenting ekstra! Han på 14 er broren til Lukas, så vi får se opp gjennom oppveksten hans om han blir mindre syk siden han får morsmelk!
GutteBabyiMagenSin<3 6/12-09 Skrevet 9. januar 2007 #6 Skrevet 9. januar 2007 jenta mi har fått mme siden hun var noen uker, hun er nå over 8 mnd og har vært syk en gang... og det var litt feber pga. tenner...
Anne Marit Skrevet 9. januar 2007 #7 Skrevet 9. januar 2007 Statistisk sett blir de det. Det er litt som røyking. 1/2 dør av det, men mange som røyker prater bare om oldemor på 98 som har røyka i 90 år og aldri vært syk... SÅ, barna har det fint på MME, men bedre med morsmelk hvis det går... Det viktigste er nå uansett kjærlighet og omsorg :-) AM
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2007 #8 Skrevet 9. januar 2007 Jeg begynte med grøt i tillegg til pupp og MME da datteren min var 4 mnd og en veninne av meg var STERKT i mot dette siden alle liksom sa at en skulle fullamme til med var 6 mnd. Hun full ammet datteren og ikke jeg. Datteren hennes har vært MYE mere syk enn min datter. Så jeg er nå ikke så sikker på at det å amme er så sinnsykt mye bedre enn å gi MME
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2007 #9 Skrevet 9. januar 2007 ammet begge døtrene mine til de var ca2 mnd så fikk de mme. ho på 8 mnd har vært forkjøla 1 gang og støresøstera på 4 år har vært mi nimalt syk. men mitt tantebarn derimot ble ammet til hun var 1 år og er stadig syk og har masse allergier:( gjør som du føler er riktig! jeg har to nydelige friske jenter som er vokst opp på flaske.
Beama Skrevet 9. januar 2007 #10 Skrevet 9. januar 2007 snuppa har fått mme på fulltid siden hun var 4 måneder... og har enda ikke vært syk.. bare litt snufsete og litt småfeber( 38,1-38,5) i forbindeles med vaksine. I morgen er hun 11 mnd. Vet om flere som har vært ammet til de er året..og de har vært masse syk.. Så begynner å tvile på om det har noen sammenheng.
Anne Marit Skrevet 9. januar 2007 #11 Skrevet 9. januar 2007 Så det dere sier er at barna var MER syke når dere ammet fulltid? Selv om venninna til søstra til tanta til onkelen en gang knakk beinet når han sto på ski, betyr ikke det at alle som står på ski knekker beinet. Statestikken lyver ikke. Det er bedre å amme, MEN det viktigste er at alle gjør sitt beste for barna sine og hvis ammingen blir et helvete, så er det jo selvfølgelig viktigst at ungen får mat!! Selv sluttet vi å amme fulltid etter 4 mnd og sluttet helt etter 7mnd. Da lå lillegutt bare å flira når han så puppen og skjønte ikke hva han skulle gjør med den... Han var aldri syk før jeg slutta, nå er han litt syk av og til, men det er bare sånn det er. (9 mnd) :-) AM
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2007 #12 Skrevet 9. januar 2007 Har en gutt på 10 mnd som er flasket opp på mme. Han har aldri vært syk. Har 5 på samme alder i omgansgkretsen som har ammet og de har vært myyye syke. Så tror nok at det kan være begge deler.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2007 #13 Skrevet 9. januar 2007 Fullamma til tassen var 3mndr begynte med mme i tillegg fordi han ikke ble nok mett av mm.. Han ble forkjøla da han var 5mndr varte mer eller mindre i 3uker... Men det var kun den ene gangen.. Litt varm pga tennene å sånn da.. Han er 7mndr nå. Men Kan man så er mm best selvfølgelig!
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2007 #14 Skrevet 9. januar 2007 hør her, hehe!! jeg har aldri ammet, første gang med feber var da han ble 1 år etter vaksina, +han fikk øre betennelse! føste gang som han var syk... men det er faktisk det at, det er bra å være mye syk når man er liten, man bygger opp imunforsvaret og kan forvente at man blit mindre syke når man blir eldre.. det var det legen sa til meg, så det er egenlig ikke noe i å si at min er mer eller mindre syk!
Gjest Skrevet 9. januar 2007 #15 Skrevet 9. januar 2007 Teodor har mer eller mindre fått mme siden fødselen og har ikke vært noe syk ! Drittlei av all " skremselspropagandaen " rundt mme! Barn som får mme blir like flotte, sunne og friske barn som barn som har fått mm
Gjest Skrevet 9. januar 2007 #16 Skrevet 9. januar 2007 kan trøste deg med det at med mitt tredje barn ammet jeg i 1år,å han var mye syk. de andre 3 bare 3-4 mnd,de er aldri syk. tror det har mye med arv å gjøre jeg da,men:)
energica Skrevet 9. januar 2007 #17 Skrevet 9. januar 2007 Følsomt tema det der ja :-) har vært fall sett på discovery ang dette med sykdom, og at det er arv, gener osv. som avgjør. Selv har jeg aldri sett noen statestikk på amming og mme har en på 10 år, fikk morsmelk til 8 mnd. Frisk som en fisk Jente på 5, mme, frisk som bare det, har "bank i bordet" Aldri syke barn. Hatt feber en gang hver i løpet av livet og har blitt smittet av omgangs syken 2 ganger hver.. thats it.. Heier på arven og genene :-) Discovery sa vi menneskene ofte søkte partner som hadde motsatte immunsystemet av vært eget, for å lage mest mulig friske barn. Itte vet je
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå