Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

mulig dette er helt på jordet men; på babysvømming så dukker vel barna under? hva da med klorbasseng, det er det jo de fleste steder? Er refleksen tilstede slik at de ikke svelger?

jeg har ikke turt å la henne dukke under i tummy tuben engang..hun er to og en halv mnd, og det virker som hun vil under med hodet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

første gangen vi var i bassenget var det for å venne seg til å bade, og for å skjekke refleksen. instruktøren blåste de i ansiktet+at hun kastet vann i ansiktet. andre gangen dukket de, hun tellte til 3, blåste og dukket barnet under. svelging av litt vann er ikke så farlig, barna drikker vannet mens de svømmer rundt også. men refleksen i halsen fungerer uansett (frem til en viss alder), og den i ansiktet kan de lære seg å kontrollere selv.

jeg har ikke dukket babyen min hjemme, eller hvis vi har vært på bading uten instruktøren, men det er fordi hun ikke er så glad i å dukke... men ELSKER å bade! smiler og ler hele tiden =)

Skrevet

Hvor gamle må de være for å gå på baby svømming??

Skrevet

vi startet da hun var rundt 3 mnd. men hadde jeg skullet velge på nytt, ville jeg startet iallefall 1 mnd senere... hun var nok litt liten. de barna som er større gråt mindre av dukking og sånn. men du kan begynne fra 6 uker.

Skrevet

hvor er det du går på svømming? hvis det er i oslo? har lyst til å begynne om en eller to mnd.

hvorfor blåste hun dem i ansiktet?

snuppa elsker både å bade og være med i dusjen, lukker bare øyene når vannet renner ned over hodet i dusjen.

Skrevet

vi går på "banenymfene". hun blåser de i ansiktet for å forbrede de på at de skal dukke, og for at de skal lære seg å bruke refleksen selv. de tre siste gangene før jul blåste vi ikke på snuppa, for hun styrer den nå selv.

Skrevet

Jeg anbefaler deg _ikke_ å dykke henne i tummy tuben! Når man dykker babyen i basseng, så må han ligge på magen og den som holder babyen går et skritt bakover når han er under vann, det er viktig. Det er ikke bare å duppe han opp og ned, da får han vann i seg.

Vi må passe på så han ikke drikker klorvannet eller får vann i munnen, det er ikke så bra. At han smatter litt på de våte hendene sine gjør ikke noe.

Skrevet

Litt vann er nok ikke farlig å svelge...

Men ville vært litt forsiktig med å dukke henne under i tummy tuben... iallefall hvis du ikke aner hvordan det gjøres. Innbiller meg at hodet står litt i feil vinkel i forhold til bassenget og at de da vil få presset vann opp i nesen..

Men du kan jo prøve å telle til tre også skvette litt vann i fjeset hennes eller stryke en veldig fuktig klut kjapt over ansiktet...

Vi begynte på babysvømming når hun var 6 uker gammel... hun koste seg fra første stund....

Tror hun ble dukket under første gang når hun var 8 el. 9 uker gammel

Video av det kan du se her hvis du vil:

http://pic3.piczo.com/Andreagullet/?g=10583707&cr=3

Nå er hun 11 måneder og stortrives enda... Gliser stort når vi går ut av bilen og hun ser hvor vi er...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...