Anonym bruker Skrevet 9. januar 2007 #1 Skrevet 9. januar 2007 Jeg kan spise for eksempel dette i løpet av en helt vanlig dag: frokost: 1-2 brødskiver eller knekkebrød med feks. fiskepudding, makrell i tomat, kalkunpølse eller smøreost på. lunsj: som frokost, eller kanskje litt grønnsaker, frukt, egg eller lign. middag: f.eks. en kyllingfilét, litt ris eller pasta og grønnsaker kveldsmat: 2 egg og en yoghurt eller et par brødskiver eller knekkebrød med samme type pålegg som til frokost. Drikker kun vann til måltidene, og drikker også masse vann mellom måltidene, totalt ca 2,5 liter i døgnet. Drikker litt sort kaffe og te også, stort sett hver dag. Ellers ingen annen drikke eller mat eller godteri eller noe sånt. Kan jeg regne med å gå ned i vekt når jeg spiser sånt som dette?
pastasalat Skrevet 9. januar 2007 #2 Skrevet 9. januar 2007 Jeg er ingen kostholdekspert, men synes dette høres veldig fornuftig ut. Jeg spiser omtrent det samme som deg. Det er viktig å holde forbrenningen oppe med heller flere små måltider enn kanskje bare 2 store i løpet av en dag. Høres ut som du har en fin blanding av karbohydrater, protein og lite fett i kosten. I tillegg er det jo supert å mosjonere litt. Jeg går med skikkelig tempo med barnevognen og gir litt ekstra på i oppoverbakkene. Fin trening å gå med barnevogn og har du litt varer med så blir det jo ekstra styrketrening også. Jeg kjenner både kondisjon og styrke er blitt mye bedre siste ukene i hvert fall. Masse lykke til:-)
Desembermamma 2002 Skrevet 10. januar 2007 #3 Skrevet 10. januar 2007 Høres ganske fornuftig ut men ville spist litt på formiddagen og ettermiddagen for å gå ned i vekt. Og så ville jeg ta å erstatte en del av risene med salat og i stedet spise mer kjøtt (gir mer protein som gjør det lettere å gå ned i vekt). Synes kanskje du spiser i overkant av brødmat. Tenk på mer proteinholdige retter.
Gjest Skrevet 10. januar 2007 #4 Skrevet 10. januar 2007 Syntes det hørtes lite ut. Ville ihvertfall spist 2 skiver til frokost, lunsj og kvelds. Ville også puttet inn en skive mellom lunsj og middag. Spis også et par frukt, lettyoghurt mellom måltider. Det er masse kjøtt du kan spise til middag, svinekoteletter, all slags fisk, karbonadedeig, kyllingkjøttdeig osv. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå