Gå til innhold

er det mangen som smugrøyker her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv lurer jeg meg selv med 1-2 pr kveld. uff er ikke stolt, men trøster meg litt med at jeg er nok ikke alene..

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff,jeg røyker 1 - 4 per dag...har trappa ned betraktelig da, røyka 20 per dag før jeg ble gravid,MINST...

Skrevet

Er det noe trøst å vite at du ikke er alene om å smugrøyke?

Og hvorfor smugrøyke når du først røyker? Det er ikke mindre skadelig for barnet.. eller deg selv.

Skrevet

Tipper sistemann he ikke røyker... Er det en ting alle har lov å mene noe om, så er det andre sine røykevaner... Jeg synes heller ikke det er bra om en røyker, som foreldre vil en jo bare det beste for sine barn, MEN det er flere synder ute å går...

Skrevet

Har vært røyker selv, men aldri følt noe behov for å smugrøyke. Har en venninne som smugrøkte under graviditeten. Synes jo det er greit at hun ikke røyker "offentlig" fordi hun synes det var ekkelt at folk så henne røyke med gravidmage... Men at hun smugrøkte ovenfor sin mann og familie... De syntes hun va så flink som slutta...

Jeg ville heller vært ærlig om saken. Hva er vitsen med å smugrøyke egentlig? Er det for at du ikke orker det maset om hvor farlig det er? Ville heller bare sagt ifra at jeg røkte, men hadde redusert det veldig, med håp om å bli helt røykfri. Og at du satt pris på at ingen kommenterte det, for det er hardt nok som det er!

Skrevet

Heisann dere smugrøykere...

Hva er så vanskelig å slutte å røyke når dere først bestemmer dere etter at dere har funnet du at dere er gravide...

Røyke selv i mange år, og d tok meg 2 dager å trappe ned, og på nyttårsaften så tok jeg mine siste drag... Jeg tenker på det at det er faktisk et lite liv vi bærer på og vi legger til grunnlaget for videre utvikling i svangerskapet... Det skal egentlig være nok det...

Jeg har vært røykfri i 1 MÅNED idag og er stolt av det, bestem dere jenter så klarer dere det også :-)

Lykke til i alle fall...

Skrevet

Jeg er skikkelig anti-røyk og har aldri røkt, men jeg forstår at det kan være vanskelig å slutte. -Selv om jeg ikke helt forstår tanken på ett friskere og sunnere barn ikke er motivasjon nok..

-Det jeg vil si er at jeg foretrekker gravide som smug-røyker og kanskje "skammer" seg litt og forsøker å skjule det!

-For det første, så blir det garantert færre sigaretter enn det ellers ville vært! (Litt synn med hun ene her som må lyve for familien. Håper hun klarer å slutte helt)

-For det andre, de som røyker offentlig som gravide viser ikke bare sin umodenhet, egoisme, forakt og trass ovenfor samfunnet, men de viser offentlig at de ikke bryr seg, eller ønsker å gjøre det beste for sitt ufødte barn! -Det er en tankegang som jeg aldri kan forstå eller godta!

Vet jeg er på kanten nå, men poenget mitt er at så lenge viljen til å slutte, og forståelsen av skaden de gjør/kan gjøre på barnet er der, så får vi heller tilgi at noen ikke har 100% motivasjon til å slutte helt og tenner 1 sigarett eller 2 i smug framfor 20 i all offentlighet!

Lykke til med å slutte helt!

Skrevet

Jeg tok graviditetstest fradag den 20des etter jeg kom hjem fra jobb, den var positiv, tok meg en røyk (pga sjokket, var ikke ventet akkurat) så var resten av den pakka i søppla, og har ikke røyka siden, kommer heller ikke til og gjøre det.

De pengene jeg sparer på å ikke røyke, skal gå rett til bebisen :)

Skrevet

Må nok melde meg inn i smugrøykeklubben. Har kansje røyka 1/2 røyk om dagen denne siste uka. Men, jeg klarer bare ikke og la være.

Skrevet

røyker man bare 1/5 om dagen, tror jeg jaggu man klarer å slutte oxo ;P

tenk på hva det kan gjøre med ungen da!

slutta selv da jeg ble gravid, etter å ha røyka over 20 i nesten 7 år..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...