titt'hei Skrevet 9. januar 2007 #1 Skrevet 9. januar 2007 hei alle sammen.Jeg er ny her, veldig spennende å lese spørsmål og svarene deres. Merker at man blir ekstra gira på barn, når man er her....... Det jeg lurer på: kan jeg ta ibux/paracet rundt ikm? kan det være skadelig for eventuelt en liten spire? Blir liksom redd for alt når man er prøver....
MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 9. januar 2007 #2 Skrevet 9. januar 2007 Jeg har hørt noe om at du ikke skal ta ibuprofen-preparater, altså ibux, men paracet og pinex er ok..
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 9. januar 2007 #3 Skrevet 9. januar 2007 ta hva du vil rundt ikm. da kan du uansett ikke bli gravid. jeg har prøvd panodil i dag,og det funker ikke. eneste som funker her er ibux,og det er vist helt greit å ta rundt ikm.
to herlige karer + baby 7.3.12 Skrevet 9. januar 2007 #4 Skrevet 9. januar 2007 Vil bare kommentere at ibuprofen kan nedsette fruktbarheten. Og det vil vi jo IKKE Fikk beskjed om å bare holde meg til preparater med paracetamol, da jeg fortalte legen min at jeg ville bli gravid
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 9. januar 2007 #5 Skrevet 9. januar 2007 men du må forstå at det er en ting å ta 4 ibux i mnd og å gå på det fast. det er i store doser det kan nedsette fruktbarheten,ikke ved det bruket det er snakk om her.
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 13. januar 2007 #7 Skrevet 13. januar 2007 man kan vel ikke abortere når man har mensen?? og hvis man har mens selv om man er gravid og har sterke smerter,så er det vel noe galt?
skatt i magen:) Skrevet 13. januar 2007 #8 Skrevet 13. januar 2007 Rundt ikm. Ikm er vel ikke kommende mens, og da vet man jo ikke enda om man er gravid eller ikke..?
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 13. januar 2007 #9 Skrevet 13. januar 2007 men hvis du er gravid så får du vel ikke sterke menssmerter?
attpåklatt!! Skrevet 13. januar 2007 #10 Skrevet 13. januar 2007 kanskje hun har andre smerter?? som hodepine feks? Har i perioder hatt best effekt av blanding av en pinex og en ibux, men har ikke våget dette nå.. det er ganske tungt!! Beste er vel å få fortløpende veiledning av lege....
titt'hei Skrevet 13. januar 2007 Forfatter #11 Skrevet 13. januar 2007 Takk for mange svar. Det er bra dere engasjerer dere Hadde smerter som lignet veldig på menssmerter bare noen dager før ikm, så da ble jeg litt i tvil da veit du(tok da en ibux jeg da). Nå har ikm vært, og tr har ikke kommet.....lever i håpet nå
attpåklatt!! Skrevet 13. januar 2007 #12 Skrevet 13. januar 2007 Har du ikke testet? Siden du er over ikm?
titt'hei Skrevet 13. januar 2007 Forfatter #13 Skrevet 13. januar 2007 testet negativt i dag...... aller første gang jeg har testet meg, så håper at det er nybegynnerkluss.... hadde ikm på torsdag.......har fortsatt troa jeg da
titt'hei Skrevet 13. januar 2007 Forfatter #15 Skrevet 13. januar 2007 takk for det. lykke til med svangerskapet ditt:)
❤lille stjerne❤ Skrevet 14. januar 2007 #16 Skrevet 14. januar 2007 Det er faktisk ganske ny forskning som har vist at Ibux selv i små mengder kan ha nedsettende effekt på fruktbarheten. Selvsagt er det mange som blir gravide likevel, men det er vel verdt å styre unna hvis man prøver å bli gravid tenker jeg. Under svangerskapet er Ibux heller ikke bra, det kan øke sjansene for at barnet får hjertefeil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå