Gå til innhold

Hjelp! Om å "ringe inn" ved IVF og ventetider.....

Anbefalte innlegg

Hei dere som er i gang med eller har gått gjennom IVF.

Jeg står på venteliste på Ullevål, og fikk for en stund siden beskjed om at vi er tatt inn, står på liste og at det er 8 måneders venteliste. Det betyr at vi "kommer inn" rundt april/mai-måned. Får svært dårlig hjelp på telefon og lite info om prosessen ellers derfra. Lurer på det med å "ringe inn" - hva ringer man inn og når? Og fra vi kommer inn - hvor lang tid tar det vanligvis før vi kommer ordentlig i gang med IVF/hormoner etc??

Jeg sliter med denne ventingen, prøver jo naturligvis å få det til på naturlig måte..

Og så lurer jeg på om det er slik at man jobber eller er sykmeldt under IVF-perioden...???

Takk for at dere tar dere tid til å svare meg.. Jeg lurer sånn.. :-)

Fortsetter under...

Hei du ,

når du har vært inne til samtale får du masse info om hvordan ting blir fremover....man ringer inn mens, slik at de kan planlegge når du skal ha uttak og innsetting. Ang om hvor lang tid det tar varierer fra sted til sted , i Porsgrunn startet vi opp på neste syklus etter samtale. Er nok litt mer kø i oslo området....vanligvis mer man kun sykemeldt den dagen man er inne til uttak og tom den dagen man setter inn....hvis du skal være sm mutenom dette må du snakke med fastlegen din. Det kommer jo litt an på hvordan man føler seg også, og hvordan jobb man har....

håper du ble litt klokere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...