Gå til innhold

Dere med pergo-erfaring..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Oki.. Nå er ikke jeg spesielt dreven på dette, men med el testene er det bare å tisse på en pinne?? Har ingen anelse om sånne ting..

Men hvis det bare er å tisse på noen pinner og resultatet ikke KAN misforståes burde selv JEG klare det..

(Og nei, jeg er ikke dum. Bare lite erfaren.. hehe... )

Det kan lønne seg å prøve EL-tester fra billigtester (bare google så finner du det). Strimlene der er billige, og jeg synes de er bra. Noen synes de er vanskelige å tolke, men det er forskjellig fra person til person. De man kjøper på apoteket, f.eks. Clear Blue er fryktelig dyre. Dessuten er det ikke sikkert at det holder det med 7 tester når du går på Pergo. (Du bør teste fra dag 10 og utover på første kur, hvis du vil være HELT sikker.) Hvis du synes de er vanskelige å tolke resutatet på, så kan det kanskje lønne seg å ha en CB tilgjengelig, sånn at du kan sjekke om det du tror er en positiv test virkelig er det. Dobbeltsjekke, liksom. Men det skal være tydelig forskjell på negativ og positiv test. (CB er forresten også billigere på billigtester.) Billigtestene sendes i en hvit konvolutt uten logoer eller andre ting, altså helt anonymt. De sendes fra Danmark. Dersom du kjøper for mer enn 150 kr slipper du å betale frakt, men beløpet må ikke overstige 200 kr hvis du vil unngå toll. Da kan du heller gjøre to bestillinger. Du tisser i et plastglass og så dypper du testen oppi i tre sekunder. Veldig enkelt. Hvis du skyller glasset kan du bruke det på nytt neste dag, selv omd et står at glasset skal være rent. Gidder ikke kaste bort masse penger på plastglass.

Dette ble langt. Ble litt revet med. :o) Håper jeg svarte på det du spurte om.

God natt! :o)

Annonse

Joda, det er fullt mulig å ha EL uten EL-smerter, men jeg tror det er vanlig å kjenne litt på Pergo. (Men det varierer fra person til person.) Jeg kjenner at det stikker i eggstokkene. Men selv om du får vondt i magen, så er det ikke sikkert at du får EL. Pergoen "jobber" litt med å stimulere eggstokkene, og da kan du kjenne det selv om det ikke resulterer i EL. Jeg fikk ikke EL på enkel kur, men på dobbel kur gikk det bedre. Ikke gravid, dog...

Jeg har gått på pergo selv om jeg har el av meg selv. Fikk den da på dag 13 sånn som jeg pleier å gjøre. vil anbefale å teste ja så du er sikker på om det har hjulpet med pergo, og så skal det jo være lettere å bli gravid også da. Selv om det ikke har funket på meg da....

Det tar ikke så lang tid å få tilsendt testene fra billigetester.com, så du kan kanskje rekke det. Ang testing, så tisser jeg rett på pinnen uten å bruke kopp. Det er også fullt mulig. Men det er lettest hvis du ikke har stripsene. Husker ikke hva de andre heter, selv om det er de jeg bruker.

Annonse

Det er ikke sikkert det er så lurt å ha sex hver dag. Legene anbefaler gjerne annenhver dag (eller også hver tredje dag). Dette er fordi kvalitet er viktigere enn kvantitet. Det er bedre at sæden får et par dager på seg, sånn at kvaliteten blir bedre. Dersom dere har sex annenhver dag (eller hver tredje dag), så vil du til enhver tid ha sædceller inni deg. De kan jo leve fra 3-4 dager opptil en uke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...