Gå til innhold

Ang svangerskapspermisjon og ferie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har permisjon i midten av mai.Tenkte å ta ut ferie 4 uker i juli. Har forstått det slik at da fortsetter permisjonen etter ferien. men har jeg rett til permisjonpenger desse 4 siste uken okså, eller blir det uten permisjonspenger?? dårlig forklart, men håper noen skjønner! Var laaang ventetid på nav....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg også på...

*Dytter*

Skrevet

du får ikke svangerskapspenger i ferien din, du kan ta ett stopp i permisjonen når du mottar f.eks feriepengene dine.

slik har jeg forstått det, selv skal jeg på trygdekontoret i morgen, har bestilt time, og da skal jeg sette opp permisjonen min, pluss at "far" skal ha 6 uker, det er nye regler i år.. jeg går ut i permisjon i påskeuka, har termin 7.mai. tenkte å høre om "far" kunne ta sine 6 uker når jeg mottar feriepengene mine i begynnelsen av juni?

noen som vet?

Skrevet

Lurer veldig på dette jeg også. Håper Anonym kan gi oss litt oppdattert info. når hun har vært hos NAV. :-)

Skrevet

Sist tok jeg ferie etter at permisjonen var ferdig jeg.. Sparte da feriepengene til jeg skulle ta ferie.

Skrevet

Du får bare permisjonspenger for de ukene du har permisjon. Når du har ferie skal det dekkes av feriepengene du har fått/får.

Pappaen kan ta ut sin fedrekvote når du har ferie hvis dere vil bruke tiden sammen. Skal han ha flere uker må du ut i arbeid eller studere.

Disse ukene kan man ta samlet eller oppdelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...