Tibra Skrevet 9. januar 2007 #1 Skrevet 9. januar 2007 Har akkurat fått oss en topcom babysitter, og synes babyen høres så dårlig selv når vi har på høyt volum og høy sensitivitet. Hvordan høres det ut på deres? Tviler på at jeg ville våkne av babygråten hvis volumet er så lavt... Gjør vi noe feil, noen som har en ide?
*Kleopatra Skrevet 9. januar 2007 #2 Skrevet 9. januar 2007 Jeg synes volumet er kjempehøyt når det står på høyeste, så her bruker det faktisk å stå på det laveste...
Venterpåmagetrollet*høygravid Skrevet 9. januar 2007 #3 Skrevet 9. januar 2007 Jeg hadde den jeg også. Jeg synes volumet var greit, men veldig skurrete. På vår virket ikke talk knappen og den ble etter to ukers bruk ødelagt. Byttet til phillips, synes den er mye bedre (men var ganske mye dyrere da). Vet topcom ble best i test på tv2, men jeg er mye mer fornøyd med phillips sin.
Moi_ Skrevet 9. januar 2007 #4 Skrevet 9. januar 2007 Jeg har også TopCom 1010, og er veldig fornøyd med den. Når volum står på max, er lyden VELDIG høy, og om vi har på max på sensitivitet, så reagerer den nesten på at lillegutt puster:) Du får sette innstillingen slik at når babyen din lager lyd, så går det en alarm først - før du hører babyen gråte. Den alarmen er veldig høy, og kan ikke unngås å høres:) Lykke til!
Gjest Skrevet 9. januar 2007 #5 Skrevet 9. januar 2007 Lurer på om det kan være litt forskjell på Topcom (forskjellige produksjoner kanskje?). Vi er kjempefornøyde, men jeg har lest om flere som ikke er det.
Tibra Skrevet 9. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 9. januar 2007 HI her, hmm, så merkelig at det er så stor forskjell, lurer kanskje vi må prøve å få byttet den, har den nemlig på maks sensitivitet og maks lyd. Den pipelyden vet jeg ikke helt om jeg vil ha på, for den var høy så det holdt! (bare babylyden som er lav) Har det noe å si hvilken av kanalene man bruker? Kan det være forskjell mellom de når det gjelder signalstyrke?
Gjest Skrevet 9. januar 2007 #7 Skrevet 9. januar 2007 hvordan får du av den pipelyden da vil ikke ha den på men får den ikke av....
Tibra Skrevet 9. januar 2007 Forfatter #8 Skrevet 9. januar 2007 Skal vi se, trykk 3 ganger på meny-knappen på babyenheten og trykk så på ned-knappen (pilen som peker ned) for å deaktivere (OFF) denne pipe-funksjonen. Håper du får det til Leser fra bruksanvisningen her...
Gjest Skrevet 10. januar 2007 #9 Skrevet 10. januar 2007 Tusen takk, fikk endelig til! Skjønner ikke opp ned på den bruksanvisninga jeg.... Men jeg må si at det er merkelig at denne babucallen fikk best i test, for det er utrolig mange klager på den. Tror kanskje de bare så på prisen jeg snart.... Når det er sagt har både jeg og søsteren min den nå, og begge har etter litt hjelp fra andre mer erfarne brukere fått de til å virke bra! Lykke til med problemene dine, håper de løser seg!
Tibra Skrevet 10. januar 2007 Forfatter #10 Skrevet 10. januar 2007 Så bra at du fikk det til Sambo tok med vår baby-call til expert idag og klagde på den. Prøvde en ny en i butikken og det var noe helt annet! Kjempebra sensitivitet! Med vår hørte man nesten ikke babyen når han lagde lyd, bare at det begynte å suse i babycallen, selv med full intenstitet og volumstyrke. Takker for svar alle sammen! Virker som at det er mye produksjonsfeil ute og går - så det lønner seg å klage!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå