Gå til innhold

Hvilken erfaring har dere om Spirit S 3?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går og snuser på Teutonia Spirit s 3 om dagen. Synes den er så fin. Det er en tre hjuling. Men synes også Teutonia Mistral er fin også - med fire hjul....Får liksom ikke bestemt meg for hva som er best....fire eller tre hjuling? Noen med erfaring? ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt en teutonia S3. Det er en god vogn, særlig på kjøpesenter osv. Den er lun og lett og trille. Veldig kjekt med softbagen, da den kan gjøres om til en beskytter rundt vognen til sportsdelen. Det negative er at den er vanskelig og trille på høy/løs snø, og at den ikke er så vanskelig å tippe over dersom du har en tung stellebag på enden. Den tippet aldri over hos meg, og har ikke hørt om noen den har tippet hos, men jeg følte meg ikke helt trygg på den da. Denne erfaringen har jeg med alle trehjulinger, og er ikke noe som er spesielt for S3. Det kommer nok av at vogna blir automatisk mere ustø med tre hjul. Vi gikk derfor over til simon igjen, og solgte tre hjulingen.

Som du sikkert skjønner ville jeg derfor valgt en firhjuling:)

Skrevet

Sliter også veldig med dette å velge vogn og har vel egentlig bestemt meg for å velge S3. Det vil alltid være fordeler og bakdeler med de fleste vognene. Jeg bor i Nord- Norge og har forhørt meg en del om S3, og som de fleste vet har vi en god del snø her i området og det har på ingen måte vært noe problem med denne vogna. Hvor ofte kjører man i dyp snø??? Det må man vel vurdere. Min vurdering gikk mer på dette med vekt og størrelse. Det er nok oftere man sliter vogna ut og inn av bilen enn man kjører i dyp snø og i terreng ellers. Når det gjelder stabilitet og 3- hjulinger fikk jeg beskjed om at de nye vognene med 3 hjul nå er like stabil som de med 4. Vurder hva som er viktigst for deg og gå for det. Alle kommer til å ha en eller annen formening om vogna man skal velge og alle har sine favoritter.

Skrevet

Jeg hadde S3 til mitt barn frem til h*n var 9 mnd. Da begynte h*n sitte en del i vogna mens vi gikk på tur, og det ble ganske fort klart at S3'n har veeeldig kort rygg...

Solgte den derfor og kjøpte Simo sportstrille, lang og god!

Min erfaring er at S3 er fin som dypvogn, fra nyfødt til 8/10 mnd, men når barnet begynner å sitte blir det for kort rygg.

Likte vogna ellers da, synd at den er så kort!

Skrevet

Ok, var ryggen i sportsdelen for kort altså??

Skrevet

Huff ja, det er ikke bare bare å skulle velge riktig vogn. Men jeg ser at målene er lik som på City Cross vognen til Emmaljunga, så da er vel ikke denne heller ett særlig bra alternativ? Det er liksom denne vognen jeg blir anbefalt av alle butikker og selgere.

Skrevet

Har hatt denne vognen 6 mnd. Er ganske fornøyd, både i forhold til kvalitet og spesielt trillekomfort. Synes allikevel at den er ganske tung og vanskelig å håndtere når man skal løfte ut og inn av bil osv - spesielt dersom sportsvogndelen er festet til understellet. Hvis man tar denne av er det mye lettere. Tror allikevel ikke jeg ville valgt denne vognen hvis jeg var avhengig av å ta den ut og inn av bil e.l. ofte. Den tar også ganske stor plass dersom man ikke tar av sportsvogndel, hjul osv, og det er et ork hvos man sal gjøre det hvert gang...

Skrevet

Har hatt denne vognen 6 mnd. Er ganske fornøyd, både i forhold til kvalitet og spesielt trillekomfort. Synes allikevel at den er ganske tung og vanskelig å håndtere når man skal løfte ut og inn av bil osv - spesielt dersom sportsvogndelen er festet til understellet. Hvis man tar denne av er det mye lettere. Tror allikevel ikke jeg ville valgt denne vognen hvis jeg var avhengig av å ta den ut og inn av bil e.l. ofte. Den tar også ganske stor plass dersom man ikke tar av sportsvogndel, hjul osv, og det er et ork hvos man sal gjøre det hvert gang...

Skrevet

Jeg har valgt mistral, mest pga, av jeg liker utseende på den, og at man kan vende håndtaket med ungen oppi. Liker bedre mistralen når man bruker bag utseendemessig. Manne min elsket funksjonen med å kunne vippe over håndtaket, blir kjekt når barnet blir lei av å se på mamma og pappa, men alikevel har behov for det innimellom. I tillegg er det fjøring på alle hjul og fotbremse begge veier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...