Gå til innhold

Noen flere som har vært på\ 1.kontroll og ikke skal igjen før etter ordinær ultralyd?


♥Rime♥

Anbefalte innlegg

Dette er jo mitt 3 barn og jeg synes det er litt rart. Har da gått en gang i mnd før. Da jeg spurte legen min om dette sa hun at det egentlig ikke var så mye vits for fosteret var ikke levedyktig før det uannsett. Er ikke det litt rart å si da.??

 

Hadde en sa i sep og synes jo at det hadde vært litt betryggende å gå en gang i mnd.

 

Ny lege dette, begynner å andre på at jeg skiftet jeg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så vidt jeg har inntrykk av, så er dette helt normalt. Det er først etter ultralyden at kontrollene setter i gang for fullt.

Jeg har også lest et sted, at de holder på å kutte ned på de mange kontrollene gravide måtte igjennom før i tiden, for det var visst litt flere enn nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok , ja har lest litt rundt her nå og har fått inntrykk av det er normalt. Godt det da :) takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så godt å lese at det er flere som har samme erfaringer som meg....!

Er gravid med mitt første barn og er ikke akkurat erfaren. Ble derfor veldig bekymret da jeg fant ut at jeg ikke skal til legen igjen før etter ultralyd.

Nå ser det derimot ut som om det blir mer vanlig. 'Kvalitet fremfor kvantitet'?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har lest noe om dette og kan huske følgende.

 

å være gravid er ikke en sykdom og man får mindre kontroller hos lege/jordmor hvis tidligere svangerskap har gått bra. I tillegg har de kuttet ned på kontroller hos friske førstegangsfødene mens de som har plager etc i svangerkapet skal få hyppigere kontroller.

 

Håper dette hjalp litt.

 

 

Lykke til videre i svangerskapet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos legen i desember og skal ikke tilbake før i mars. Så tror det er normalt. Har jo ul og jordmor besøk i mellom da, men jeg og trodde jeg skulle mer til legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...