Gå til innhold

Hjelp... håret faller av

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Er det noen som har gode råd mor håravfall i svangerskapet?....

Vil ikke bli hårløs. Noen som har samme problemet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg også røyter mye... tror nok ikke du ender opp hårløs, men endel tynnere i håret kan det jo hende du blir... jeg er iallefall det....

Skrevet

jeg røyter også en del. trodde det liksom skulle bli så flott når jeg ble gravid men neida, her faller det mer av. i følge sånne myter så kan det tyde på at man venter jente.hehe. og det stemmer jo for meg da;)

Skrevet

Dette hørtes kjent ut. I forige svangerskap mistet jeg omtrent halvparten av håret og endte opp med å klippe det kort. Desverre går det selvfølgelig ikke like fort å få det igjen, men for min del nærmer det seg normal tilstand og det er tre år siden jeg ble gravid sist.

Nå er jeg godt over halvveis i mitt andre svangerskap og har ikke merket noe til håravfall, heldigvis.

I følge søstera mi som er frisør er håravfall i graviditeten eller under amming sånt som bare skjer og det er ikke noe man får gjort noe med...

Skrevet

Hei, dette med håravfall er veldig vanlig i svangerskapet...

Tror det er enten eller..

Når jeg gikk på frisørlinja på videregående hadde vi en del om dette, det er mange som får veldig tykt hår som vokser som bare det, mens andre rett og slett mister hår.

En jeg kjenner fikk flekkvis håravfall under sitt første svangerskap, å da er det ikke bare røyting det er snakk om. hun hadde store åpne flater i hodebunnen der håret var helt borte!!! Men det kom tilbake etterhvert da... nå skriver du ikke hvor mye hår du mister men siden du synes det er ett problem så er det vel ikke så lite....

Skrevet

jeg mista halve håret mitt når jeg gikk med førstemann.. men jevnt fordelt da.. gikk til legen og fikk beskjed om å ta Bvitamin :) det stoppa å falle av da.. heldigvis.. mamman min fikk viker som en gammel mann når hu gikk med meg.. da datt det av i tufser ved panna.. off..:/ og hu hadde hår til laaaangt på ryggen..

føler med deg.. spis b vitamin :)

Skrevet

jepp spis b-vitaminer, kroppen skiller ut det som er overflødig så er ikke fare for å ta for mye. men spør på helsekost eller apotek så kan de se an kostholdet ditt også :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...