yret Skrevet 9. januar 2007 #1 Skrevet 9. januar 2007 Er det vanlig for førstegangsgravide å få kynnerer allerede i uke 15? Når jeg har lagt meg om kvelden ligger jeg ofte og kjenner litt på magen/livmoren. Noen ganger har jeg opplevd at livmoren plutselig har "vokst" under hendene mine og blitt mye hardere og tydligere. Det varer bare et minutts tid og følges av lette mensmurringer. Kan dette være noe annet enn kynnere? Jeg blir litt bekymret ettersom jeg er så kort på vei. Kan det være en indikasjon på at noe er galt, eller betyr det at jeg kan være mer disponert for senabort/prematur fødsel? Kan så lite om kynnere. Ville satt stor pris på om noen av dere mer erfarne kunne hjelpe en nervøs førstegangs litt. :-)
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 9. januar 2007 #2 Skrevet 9. januar 2007 Jeg fikk også kynnere tidlig i første svangerskap. Hadde mange gjennom hele. Det er ufarlig, men kan bli plagsomt til tider!
mamma t Michelle/Fabienne+1 Skrevet 9. januar 2007 #3 Skrevet 9. januar 2007 I forrige svangerskap( mitt andre), så hadde jeg mye kynnere fra uke 14 og til jeg fødte 3 uker før termin. Det er nok helt ufarlig, men man skal ta det med ro hvis det blir mye av dem. I dette svangerskapet har jeg hatt veldig lite.
Åleby Skrevet 9. januar 2007 #4 Skrevet 9. januar 2007 Jeg er også i uke... 16 i dag, og hadde en god del kynnere i går. Jeg skal ha tvillinger, så jeg vet ikke om det har noe å si for at det starter såpass tidlig. Begynte tidlig forrige gang også -ca 4 mnd-, men det var spesielt når jeg trente/gikk tur.. Godt å høre at andre og begynner så tidlig.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2007 #5 Skrevet 9. januar 2007 Jeg hadde kynnere som varte-kom og gikk i ca. en halv time idag-uke 17 el.18. Er ikke det litt vel lenge? Kan ikke huske å ha hatt det så lenge før.Hva skal man gjøre for å ikke få det? kan det gå over til rier? Har hatt mye psykisk press med arbeidsgiver som presser meg til å jobbe selv om jeg er 100%sykemeldt og en syk eks som stevner meg til rettssak. Kan det påvirke i gal retning?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå