Anonym bruker Skrevet 9. januar 2007 #1 Skrevet 9. januar 2007 Til dere som har født: Når det gjelder selve "pressingen" under fødsel, er denne veeeeeeldig lang og krevende (slik at man nesten besvimer pga at man må ta i SÅÅÅÅÅ hardt???). Sliter med angst, og er redd kroppen min skal svikte under fødselen. Hvor lenge ca presser man hver gang en pressrie kommer? Det må jo være hardt for hjertet å presse sånn........ Huff, jeg er så redd.....
Vibeke28(fått to jenter) Skrevet 9. januar 2007 #3 Skrevet 9. januar 2007 En ting er sikkert. Kroppene våre tåler mye mer enn vi tror. Jeg svimte av under fødselen. Under ei pressrie. Helt ærlig så tenkte jeg ikke over det, var bare så deilig og smertefritt.. helt til jeg våkna.. hehehe.. Husker ikke hvor lenge jeg presset jeg.. Ikke så kjempelenge.. Hadde pressrier i en time. Og det gikk faktisk ganske bra, syns ikke det var det verste... Si ifra til jordmor at du er redd, så skal du se hun beroliger deg enda mer=)
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2007 #4 Skrevet 9. januar 2007 det viktigeste når du presser er å ikke gi seg før du får beskjed om det. Det er veldi viktig å gjøre som jordmoren sier når det gjelder pressingen. det er hardt men du holder ut ... lykke til:)
Mamman til to herlige gutter Skrevet 9. januar 2007 #5 Skrevet 9. januar 2007 når de gjelder de pressriene jeg hadde med første så varte de i ca 25min, og jeg synse det var en befrielse når de kom , tenkte da at det var snart over, og du kjenner med en gang du må presse, kroppen styrer det helt selv. ikke vær redd for pressriene når de kommer, jormor sier når du må stoppe og kroppen gir også beskjed. detkommer til å gå så fint atte :-) lykke til hvertfall :-) klemm
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 9. januar 2007 #6 Skrevet 9. januar 2007 jeg presset i nøyaktig 19 min før snuppa var ute. pressriene er bare herlige i forhold til riene før. ikke gru deg til det. lykke til:)
Freyja Skrevet 9. januar 2007 #7 Skrevet 9. januar 2007 Jeg hadde press rier i en time ca. De er ikke så fæle synes riene før var verre. Kroppen jobber av seg selv. Du kan ikke jobbe mot de. Som liten spire sier ikke gru deg til det! Kommer til å gå så bra... Husk det er mange før deg som har gjort det:-) Lykke til!
seff Skrevet 9. januar 2007 #8 Skrevet 9. januar 2007 Jeg bekymret meg også mye for dette- følte at kroppen ikke kom til å klare det. Men gjett om den gjorde det ;-) Fikk plutselig superkrefter når pressveene endelig kom. Det var en drøm å få lov å presse! Kroppen din er skapt for å klare denne kraftanstrengelse. Ikke grue deg :-)
Gjest Skrevet 9. januar 2007 #9 Skrevet 9. januar 2007 Du trenger jo ikke presse SÅ hardt. For min del varte pressingen under første fødsel 12 minutter. De første pressriene var svake og krevde lite. (Trodde jeg måtte på do jeg og spurte om å få klyster; det kjentes litt hardt ut:-) De siste pressriene var mer intense, men tror ikke jeg presset så veldig mange sekunder i strekk. Følg jordmors råd underveis. (For min egen del går det etter hvert så fort at jeg må konsentrere meg om å ikke presse for mye. Presser så lite jeg kan, men barnet kommer ut på tre pressrier likevel...) Dette går så bra så:-) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå