Gjest Skrevet 9. januar 2007 #1 Skrevet 9. januar 2007 Har dere tydelige symptomer hver gang? Har aldri tenkt så mye på det før, men en nokså sikker på at jeg får eggløsningsslim, men ingen andre forvarsler som jeg har fått med meg. Vet ikke syklusen min, fikk mens 7 uker etter MA, er nå på dag 14 i ny syklus, alle el.tester negative så langt. Er redd jeg må vente minst 2 uker til. Det er så kjipt!!!!!!! Sikkert et teit spørsmål, men finnes det metoder for å få kortere sykluser?
Gjest Skrevet 9. januar 2007 #2 Skrevet 9. januar 2007 Heisann alfabeta =) Jeg begynner å få symptomer på el ett par dager før. Det stikker da litt i egglederene. Etter el kjenner jeg som regel murringer i livmoren, og går ut i fra at det er fordi den vokser litt. Men symptomene varierer veldig fra gang til gang, både i styrke og symptom. Denne gangen har jeg nesten ikke hatt symptomer i det hele tatt.. Håper du finner el snart, og kan gyve løs.. (viss dere ikke har begynt med det allerede da...
nungo Skrevet 9. januar 2007 #3 Skrevet 9. januar 2007 Tror ikke det finnes anbefalte metoder til å forkorte syklus; og jeg vet ikke om det er så veldig bra å ha kort syklus heller. Ettersom jeg forstår at dette er andre syklus etter MA kan det hende at også denne er litt lengre enn vannlig, men bare rolig det går seg til igjen etterhvert. Jeg har ikke andre EL symptomer enn el-slim, men jeg har ennå ikke helt skjønt om det kommer før, under eller etter el. Etter min siste SA i august synes jeg har el-slim både to og tre ganger i løpet av en syklus, men det kan jo ikke passe, så kanskje det bare er vanlig utflåd? Jeg lurer faktisk på om man får tydligere el-symptomer (smerter) med alderen? Syntes nemlig jeg kjente noe for et par dager siden og i dag kom slimet. Lykke til uansett :-)
~Vimsemor~ Skrevet 9. januar 2007 #4 Skrevet 9. januar 2007 Det er et godt spørsmål! Jeg har selv ingen symptomer. Sånt slim har jeg bare lest om, men aldri sett snurten av. Og har ingen murringer eller smerter. De siste periodene har jeg rett og slett telt dager og testet med EL-tester. Litt dyrt, men veldig betryggende ifht at jeg ellers ikke ville hatt peiling. Har også tempet siste PP - mest egentlig for å bli kjent med egen kropp (utrolig hvor dårlig jeg egentlig kjenner den!!) og for å sjekke om jeg faktisk hadde EL (tempstigning mer enn 10 dager). Men det er jo noe styr, da... Vekkerklokke helg som hverdag. Og helt spinnville temper etter 1 glass vin... Ble jo helt avholds bare for å få skikkelige temper! Har ikke sett noe sted at man kan gjøre noe for å få kortere eller mer stabile sykluser annet enn ved IVF. Da tror jeg man nullstiller hele systemet med medisiner og får styrt EL. Lykke til! Klemmer fra
Gjest Skrevet 10. januar 2007 #5 Skrevet 10. januar 2007 Takk for mange gode innspill. Jeg vet jeg er alt for utålmodig med dette, men fordi jeg mistet så pass sent vil jeg så gjerne bli gravid igjen.
♥ gammel (p)røver ♥ - nå røver Skrevet 10. januar 2007 #6 Skrevet 10. januar 2007 Denne pp. hadde jeg tydelige symptomer, men det skyldes kanskje at jeg går på Pergotime for første gang? Hadde negativ EL test lørdag ettermiddag, men på kvelden kjente jeg at det "reiv og sleit i eggstokkene". EL testen ble positiv seint den kvelden! Tror jeg hadde EL 30-40 timer seinere, men vanskleig å si da det var mye "smerter" i området hele tiden etter de første murringene lørdag kveld. EL slim har jeg nok, men ettersom både EL test og temping viser når EL er/har vært, har jeg ikke tenkt så mye på når slimet kommer. Denne pp merket jeg lite til slimet...
Litenspire *150711*høygravid Skrevet 11. januar 2007 #7 Skrevet 11. januar 2007 Jeg har ganske mye symptomer. Stikninger i det jeg tror er eggstokkene, stikninger i lysken og støl i ryggen. Dette kom først etter jeg fikk barn, jeg kjenner mange som har mer symptomer etter at de fikk barn. Noen ganger blir jeg også uvel. ELslim har jeg i varierende grad, noen ganger mye, andre ganger mer vannaktig men det er jo også er viktig fertilitetstegn. Jeg har ikke vært oppmersom på dette tidligere så jeg vet ikke om jeg hadde det før. Jeg er en av de som temper, det er igrunnen mitt nyttigste verktøy. Det gir meg god oversikt, og etterhvet mye innsikt i egen syklus. Dette ble jo mindre forutsigbart etter SA dessverre, men det hjelper meg jo uansett til å finne EL selv om den er forsinket. Du må nok bare vente skjønner du, det føles lenge, men snart er du der og kan begynne å prøve igjen.
Gjest Skrevet 11. januar 2007 #8 Skrevet 11. januar 2007 På tide å gå hjem fra jobb og svi av nok en eggløsnignstest selv om jeg er nokså sikker på at den er negativ. Føles godt å støtte legemiddelindustrien som tjener så lite penger.......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå