Gå til innhold

Hvilken uke sier man at man er i?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i 16 svanerskapsuke og fosterets er i 14 uke. Jeg sier da at jeg er i uke 14. Blir ikke det riktig? Eller er jeg i uke 16? Jeg skjønner ikke det. Barnet er jo ikke 16 uker og da må jeg jo vente 2 uker ekstra hvis jeg sier at jeg er i uke 16. Eller tar jeg helt feil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du er i din 16. svangerskapsuke. altså 15 uker på vei (pluss noen dager). fosteret ligger jo 2 uker etter deg, men svangerskapsregnskapet følger deg. altså er du 15 uker på vei eller i din 16. svangerskapsuke. du må ikke vente to uker ekstra. dvs, det kan det kodt hende du må, men det er ikke på grunn av dette regnestykket ;)

hjalp det?

Skrevet

Du er nok i uke 16. Hos jordmor og lege og sånt følger man mors uker. De ekstra ukene er med i beregningen av termin.

Så jeg sier iallefall at jeg er 20 uker på vei selv om gutten bare er 18.

Grunnen til at man regner slik vet jeg ikke.. :-)

Skrevet

jeg er 20+4 og babyene mine er vel 18+4 da..men jeg sier bare at jeg nærmer meg uke 21..om noen dager..eller at jeg er snart 5mnd..

Skrevet

Tusen takk for svar:) Jeg tror jeg skjønte det nå. La oss si jeg er i uke 26+4 dager, da er jeg i uke 27? Man regner etter mine og ikke etter barnets uker og termin vil følge mine uker.

Hehe:) Litt innviklet,men ble litt klokere. Fikk spørsmålet på jobben i dag og da svarte jeg at jeg ikke var helt sikker... sånn ca mellom 14 og uke 16.. Det er jo ikke så presist. Så nå vet jeg. Da er jeg egentlig et stykke på vei:) Hurra!

Skrevet

ja,hvis du er 26+4 er du i uke 27..jeg er jo 20+4 men jeg sier at jeg er i uke 20,.men når jeg er 20+6 da feks,så sier jeg at jeg er 21 uker på vei..for da er jeg jo så nære lissom..men om jeg er 21+1 så sier jeg at jeg er 21 uker..eller 5mnd..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...