Gjest Skrevet 9. januar 2007 #1 Skrevet 9. januar 2007 og våkner lettere av den grunnen føler jeg, han blir jo kald.. noen som har tips ang dette? bør vi "spenne" fast dynen, og i så fall hvordan? eller finnes det poser man kan kjøpe til dette formålet?
Gjest Skrevet 9. januar 2007 #2 Skrevet 9. januar 2007 Jeg har ullpledd på hun under dynen. Det henger som regel igjen rundt henne når hun sparker av dynen. Legger det litt under rompen. Men det finnes jo "soveposer" og da, men jeg synes det ligner en tvangstrøye.
Juvena Skrevet 9. januar 2007 #3 Skrevet 9. januar 2007 Vi hadde og det problemet med eldstemann. vi kjøpte en sånn "pose" (ser ut som kjole) som var fora og det hjalp veldig. Her i kr.sand får man kjøpt det på de butikkene som selger babyutstyr; Renes og barneland. Vet også at de selger det på Ringos-butikker.
Septemberstjerna og Martine Skrevet 9. januar 2007 #4 Skrevet 9. januar 2007 Jeg har nettopp kjøpt dyneklyper. Det er en ring med klype på, ringen festes i sprinklene i senga og klypa i dyna. (4stk) De selges vel i de fleste barneutstyr-butikker... Har ikke testet de enda, men jeg tror de er like bra som å kjøpe sånn pose til å sove i...
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2007 #5 Skrevet 9. januar 2007 Jeg har lagt et pledd over dyna igjen som jeg stapper nedunder madrassen. Tøtta ligger roligere når det er litt "trykk" på dyna, og så mister hun den ikke når hun sparker.
Tiddelidu Skrevet 9. januar 2007 #6 Skrevet 9. januar 2007 Vi har begynt å bruke pose på minsten, men jammen sparker han av seg dyna nå også. Tidligere bare sparket han den nedover i vugga, nå ligger den på gulvet.. Våknet i dag tidlig, da lå han med bena i en krøll nederst i vugga, uten dyne. Men like blid =) Tipset med teppe over dyna, som ble festet litt under madrassen var nok smart, ja. Det skal jeg jammen prøve.
Karoline's*mamma Skrevet 9. januar 2007 #7 Skrevet 9. januar 2007 Vi har same problem med veslejenta vår. Prøvde å putte dyna med pledd over, ned på sidene av senga. Dette funka ikkje, då ho sparka seg oppover.Nattpose føler eg ho er for liten til enno. No ligg ho faktisk i vognbaggen i voksi, og det funka kjempe fint. Knyter den ikkje sammen, for då blir det for varmt. No er jo jenta vår 4 mnd og pasa baggen, kanskje din er større?
haater husarbeid Skrevet 9. januar 2007 #8 Skrevet 9. januar 2007 Jeg og mamma sydde en liten sovepose til min eldste sønn da han var baby. Den er laget av et tykt fleecepledd og oppe er det hel rygg, brystbit med trykknapper i, ikke ermer og en pose som føttene er i. Den funker kjempegodt, den kan han ikke sparke av seg. Er det ekstra kaldt, legger jeg dyna over, er sydd trykknapper på dynetrekket og i armhulene på "posen" sånn at dyna bare trykkes på plass og så lager jeg fotbukt sånn at han ikke drar dyna over hodet.
Gjest Skrevet 10. januar 2007 #9 Skrevet 10. januar 2007 takk for svar:-) da skal jeg ta meg turen til en babybutikk og se hva de har.. kan ikke legge teppe over dynen ihvertfall, det ville blitt altfor varmt.. han er en stor og varm plugg på snart 5 måneder og over 8 kg:-) tror kanskje de klypene høres greit ut jeg, så skal høre etter om det finnes her!
Hoppetussa Skrevet 10. januar 2007 #10 Skrevet 10. januar 2007 I stedet for dyneklyper vil jeg anbefale klyper til å feste vottene i klærne med(kaller man det votteklyper, tro?) Det hender at dyneklypene har blitt dratt ut av sprinklene i sprinkelsenga. Dessuten bruker jeg votteklypene i vogga hun ligger i på dagen, der fungerer ikke dyneklyper så godt.
Gjest Skrevet 10. januar 2007 #11 Skrevet 10. januar 2007 å det var dumt, for jeg hadde mange slike fra da jeg var baby.. men dem har jeg i et anfall av ryddemani lagt i bosset.. hmm, synd!
kruta78 Skrevet 10. januar 2007 #12 Skrevet 10. januar 2007 bruker babysafe. Om de sparker av seg dynen da - så beholder de varmen i kroppen. Blir litt kald på hendene, men så lenge resten er varms går vel det greit..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå