tulleku *Oda-06 Alma-09* Skrevet 9. januar 2007 #1 Skrevet 9. januar 2007 Skal til Oslo om 3 uker med jobben, som var så snille og spandere med samboer og lille Oda - for hvis ikke hadde jeg nok måtte sagt nei til å være med... Litt langt å dra vekk i 3 dager, synes jeg. (Bor i Tromsø) Nå trenger jeg gode tips for at vi skal slippe unna med hyling og skriking den 2 timer lange flyturen. Hun fullammes foreløpig, forresten! Eneste jeg vet er å dytte pupp/smokk i munnen under landing og letting.. Flere?
Gjest Skrevet 9. januar 2007 #3 Skrevet 9. januar 2007 Det går nok helt fint. Men skulle du merke at hun får noe ubehag på vei opp, ville jeg dryppet nesa med rhinox (for babyer) før flyet starter nedstigningen. Nedstigning er verre for ørene enn take off. Så ta med noen rhinox-ampuller i stelleveska ) Og selvsagt noe som er festlig å leke med hvis hun er våken under turen! God tur!
Gjest Skrevet 9. januar 2007 #4 Skrevet 9. januar 2007 Dersom hun når dere reiser har den minste antydning til tetthet så ta med saltvannsspray til nesen hennes :-) Jeg fløy med mitt gull når hun var 4 mnd, (alene) gikk som en drøm, hun som normalt er helt turbo turbo hele tiden sovnet på fanget og sov hele turen. (Sikkert den jevne duren og litt turbulens som ordnet det ;-) )
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 9. januar 2007 #5 Skrevet 9. januar 2007 Ha gjerne med noe hun kan se på og leke med. Jeg har reist ganske mye med lillemor, hun er nå 6,5 mnd. Jeg syns personlig det er et pes å reise med barn fordi det er så innmari lite hjelp å få, særlig ombord på flyet (jeg har stort sett reist alene). Dessuten er det veldig trangt å sitte. Jeg syns det er best å sitte ut mot midtgangen, det er ofte kaldt å sitte ved vinduet. Ha gjerne med et pledd eller en pute slik at du får støtte under amming. Vær også obs på de nye sikkerhetsbestemmelsene om hva du kan ha med i handbagasjen og sjekk hva du har i stellebagen så du slipper noe tull der. God tur!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå