lykkeligmamman Skrevet 9. januar 2007 #1 Skrevet 9. januar 2007 Hei der!! Noen andre med erfaring med at toåringen gnir seg mot bleie/ stol, fang og blir "helt utafor" i lange perioder ved bordet? Sint når jeg prøver å ta kontakt i denne situasjonen, det kan jeg forstå. Vår eldste hadde noe lignende adferd, hun hoppet opp og ned i stolen til hun ble helt ildrød i ansiktet. Særlig i stoler med stropp melleom beina! Glad for delte erfaringer, da jeg ikke regner dette som unormalt, men det er lite å se skrevet om det?? !!!
KristianL Skrevet 9. januar 2007 #2 Skrevet 9. januar 2007 Sønnen min har bestandig vært "fæl" til å gni seg mot fronten på bleien sin, ofte har han ligget på magen på gulvet og beveget hoftene frem og tilbake. Liten tvil om hva han har holdt på med da ut i fra lydene han har kommet med ;o)
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2007 #3 Skrevet 9. januar 2007 Dette er egentlig et ømt tema men et veldig aktuelt tema. Datteren til en jeg kjenner holdt på i mange år med det, og jenta mi og en kort periode. Her er det viktig å ikke la barna få inntrykk av at dette er galt, for det er det jo ikke. Har hørt at dersom foreldre eller andre lærer barna at dette ikke er lov vil det kunne hemme dem senere når de blir voksen og at de vil få "problemer" i sexlivet. Det er selvfølgelig ubehagelig når barna setter i gang på kafe med masse folk rundt... men i hovedsak så er dette en naturlig ting. Det man kan prøve å lære barna er at "slike ting" kan man bare gjøre på rommet, og at de kan komme ut når de er ferdige. At man bare kan gjøre det når man er inne, alene eller lignende. Er i grunnen mitt beste råd..
Blidmamma Skrevet 9. januar 2007 #4 Skrevet 9. januar 2007 Jada, min snart treåring har holdt på med det en stund, i vogn, handlevogn og barnestol. Kan være litt pinlig, men nå er hun stor nok til å skjønne at hun bare får lov til å gjøre dette hjemme, og ikke når vi har gjester. Det aksepterer hun, men jeg syntes det var vanskelig å finne en måte å forklare det på, vanskelig å finne ord. "Det du driver med nå" er jo ikke så dekkende. Men her om dagen sa hun at hun "kilte tissen sin", så nå har jeg et begrep jeg kan bruke så jeg vet at vi snakker om det samme :-).
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2007 #5 Skrevet 10. januar 2007 Har heldigvis ikke kommet til den perioden enda. kommer til å si at det er æsj,æsj. Jeg skal ikke ha et barn som går rundt å onanerer over alt. Nei tror ikke hun får noe dårlig sexliv senere av den grunn. Om man ellers har et normalt forhold til kropp osv. Vet mange sier det er riktig å la barna holde på....men det blir bare ekkelt i mine øyne. Hva skal man si om en liten pike og gutt "koser med tissene til hverandre" i bhg. Er det helt normalt da? ellers kan man skade barna's sexliv senere?
PirimittmittMarion Skrevet 10. januar 2007 #6 Skrevet 10. januar 2007 Det er helt riktig at ingen ønsker at barna skal gå rundt og onanere overalt. Men å si æsj æsj æsj signaliserer at barnet gjør noe ekkelt og stygt, og det blir jo helt feil! Jeg har sagt til mine at sånt gjør vi ikke sammen med andre mennesker, men at det er helt greit å gjøre det f.eks i sengen sin om kvelden.Jeg vil ikke fremmedgjøre en naturlig seksuell utvikling hos barna mine og at de skal føle at deres helt naturlige drifter er noe stygt.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2007 #7 Skrevet 11. januar 2007 Selv om det er ekkelt i dine øyne er det en naturlig ting. Hva hadde du sagt om kjæresten din hadde færska deg i en kosestund med deg selv og sagt "æsj æsj!!". Koselig! Oo
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2007 #8 Skrevet 12. januar 2007 er ikke ekkelt i mine øyne, som jeg skrev så er det viktig og ha et naturlig forhold til kropp. men om hun onanere overalt = kanskje ute blant folk..så blir det æsj-æsj Det betyr ikke at jeg skriker ÆSJ som dere selvfølgelig tror her inne. Jeg skal lære mitt barn at sånn gjør man ikke- Iallefall ikke ute. Tror hun får et helt normalt og avslappet forhold til kropp og sex senere i livet for det..
Gjest Skrevet 16. januar 2007 #9 Skrevet 16. januar 2007 Jeg ville bare korrigere litt, håper du mener at: du vil fortelle barnet ditt at slik gjør man, men ikke ute.
2barns mor Skrevet 16. januar 2007 #10 Skrevet 16. januar 2007 Mi jente på 2,4 år har begynt å se mye på tissen sin, ta på den når vi steller osv. En kveld da jeg kom inn på rommet hadde hun dradd bleien tilside så jeg. Jeg ble ganske så overrasket egentlig, en vet jo om dette, men ble litt satt ut når jeg så hva som hadde vært på ferde. Jeg tok det helt piano å sa at nå skal mamma hjelpe deg slik at bleien sitter skikkelig på deg. Tok henne også med å vasket hendene på badet.... heldigvis så har hun ikke gjort slike ting blant andre folk, så jeg vet rett og slett ikke hva jeg hadde gjort - jeg får ta det hvis situasjonen dukker opp...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå