borntobemom Skrevet 9. januar 2007 #1 Del Skrevet 9. januar 2007 hei Jeg er da en jente på 19 år som alltid har vist jeg skal bli mor en gang,og har gledet meg fryktelig til det skal skje. MEN ALT TIL SIN TID... I en ukes tid har jeg opplevd symptomer på graviditet, og test ble tatt for to dager siden. JEG ER GRAVID! Og det på tross av at jeg har tatt p pillene mine hver dag, noe jeg er veldig nøye på. Da kan dere skjønne jeg ble overasket! Men jeg ble mest ovrasket selv da jeg oppdaget at jeg ble redd og ikke visste helt hva jeg skulle gjøre. Jeg har en samboer og vi er forlovet og begge vil ha barn en gang, men jeg er jo bare 19 og han 21. Nå som jeg er midt oppe i dette lurer jeg på om vi klarer det i så tidlig alder, ettersom begge er studenter fortsatt. jeg siste året på vg, og han høyskolen.Vil vi få nok støtte til å klare oss? Bytter mellom å være kjempe glad til å være kjempe redd. Hva skal jeg gjøre? Noen som har vært oppe i samme sitiuasjon før, eller som har gode råd? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7711327-hjelp/
anni654 Skrevet 9. januar 2007 #2 Del Skrevet 9. januar 2007 Hei, skjønner at du er overrasket og redd. Men dere klarer det sikkert kjempe bra Og støtte finnes det nok av. Når skal barnet komme? Før eller etter du er ferdig med videregående? Skal du studere etterpå? Eller har du studiekompetanse? Så kan du søke på et studiet og tar permisjon fra det, så vil du få fødselstipend fra lånekassen (får du også mens du gå på videregående), det litt over 9000 kroner, eller faren kan tar fødselstipend, menn ikke de tre ukene før og seks første ukene etter fødsel. I tillegg kommer det noe oevr 33000kr engangsstønad, som alle får som ikke har jobbet før fødseln, eller ikke jobbet nok. Du kan også gå til lånekassen og spørre om alt du lurer på, og til trygdekontoret. Dem er ganske hjelpsom. Du høres ut som at du er veldig glad for å være gravid. Ja, det er tidlig, men egentlig gleder du deg jo Og kjærlighet er det viktigste for barnet. Og finanseringen vil gå bra. Lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7711327-hjelp/#findComment-7712299
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå