Gå til innhold

Forstår ikke hvorfor de hakket sånn på meg..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg var på et jentevorspiel på lørdag ( edru selfølgeli :) ) hos en venninne. Der var det også noen jenter jeg ikke kjente. Da jeg fortalte hvorfor jeg ikke drakk, ble de helt teite. Spurte meg først hvor gammel jeg var. Jeg sa jeg var 21. Også spurte de om jeg var så knødd i hode at jeg ikke brukte prevensjon. Jeg bare ristet på hode. Så ga de meg den leksa på hvor teit jeg var som ble gravid i så ung alder ( de er ett par år eldre enn meg.)

Forstår ikke hvorfor de hakket sånn på meg. Jeg er 21 år og kommet mye lengre enn dem i livet. De fester, drikker og er single studenter. Jeg er faktisk forlovet ( skal gifte meg etter barnet er kommet), har kjøpt leilighet og er ferdig med 3 årig høyere utdanning i juni ( barnet kommer i slutten av juli).

 

Blir bare så oppgitt av sånne folk asså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

er enig med dem jeg...hvorfor få barn så tidelig? Hvorfor ikke vente noen år? Dette kommer du til å angre på om noen år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hrmf......jeg bliiiiiiiiiir så irritert av slike folk!!!!!!

Umodent gjort av de når de er såpass voksne (i alder i hvertfall....)

Hev deg over slik pisspreik og gled deg over situasjonen du er i:)

Bedre og være i et stabilt forhold med barn i vente enn å fly rundt halve livet og baaaaaaare feste og drive rundt!!!!!!!

Men det er min mening da,sikkert mange som ikek er enige i dette også!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde håpet på litt støtte da. Du gjorde meg ikke akkurat så mye gladere med det svaret der, og i tillegg er du anonym. Tør du ikke stå for det du sier. Jeg blir kvalm av sånne som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimenn kjære deg....

 

Det var jo ikke noe morsomt å høre da!!

Det viktigste er jo ikke hva andre synes om deg, og ditt, men at du er glad over det selv synes nå jeg...

 

Det er ingen andre som har noe med det enn du!!

 

Stå på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtten :) Det er visse anonyme som tydligvis ikke er enige.. synes det var direkte frekt å svare meg slik. ( Se første svaret jeg fikk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 år er tidlig å få barn ja. Men det er da vel ingen grunn til at folk skal slenge med kjeften? Så lenge du har det fint og ønsker dette så er vel det ikke noe galt i å få barn nå! Kjente jeg ble litt irritert når eg hørte reaksjonen deres jeg! Jeg er ikkje så gammel selv, men føler meg klar til å starte familie fordi om. Alder har jo ingenting å si så lenge du vet det er dette du vil;)

 

Lykke til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle tar de samme valgene her i livet!

 

Broren min og konen fikk sitt første barn da de var 21. Da var de begge ferdig utdannet gartnere, hadde giftet seg, begge hadde jobb og var klare for det!

 

De fikk høre fra mange ("venner" ikke familie) at de var for unge, og burde vente, men det var deres valg!

Jeg ble kjempeglad da min skjønne niese ble født, og mine foreldre ble verdens stolteste besteforelde.

 

Nå er de 25 og venter nr 3 i disse dager. Jeg er 26 og venter min første. For meg har det ikke vært naturlig å tenke på egne barn før nå, men det har vært mitt valg (og mannen min sitt, selvfølgelig - hehe).

 

Jeg tror at en del som kommer med slike utsagn ikke tenker over at andre kan ha forskjellige prioriteringer her i livet.

Med et stabilt liv, en utdannelse og en mann som elsker deg har du alle forutsetninger for å gi det barnet en flott oppvekst!

 

Gratulerer med graviditeten!

 

(dessuten, de som kommer med de sure kommentarene i dag kommer sikkert til å være like ivrige med å se den nydelig babyen når den først kommer, og da kan du være stolt mor!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Du kommer til og angre om noen år"!!!!!!!

Henviste bare til den anonyme lenger oppe på siden her!!!!!!!!

Jeg blir så forbanna på slike anonyme som skal slenge med kjeften!!!!

Hun får tørre og vise nicket sitt skal hun komme med slik dritt!!!!!!

Synes ikke 21 år er såååååååååå innamri tidlig jeg da,ikke slik det er i dag!!!!!

Og er en klar for barn så hvorfor ikke???

Jeg blir 25 før mitt første barn kommer til verden,men skulle ønske jeg hadde fått før.......men slik ble det nå bare ikke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var forferdelig dårlig gjort...

Det finnes jo faktisk mennesker som ønsker seg et familieliv istede for og gå ut og feste vær eneste helg...

 

Du kommer til og ha barn som flyr ut av rede når du ennå er ung:) Så da kan dere vite at dere har gjort en god jobb, lene dere tilbake og kose dere sammen da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, dette må du ikkje bry deg om!!!!

Forstår d e kjempe leit når du får sånne kommentarer, men de skal du bare heve deg over..

 

Ingen andre enn du akn vite ka som e best for deg!!!!

Du har jo fått gjort masse tross de unge alder. du har studert, levd livet og e no gått steget videre!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Kanskje e de rett og slett misunnelige over at de sitter der mye eldre og ikkje e komt halvparten så langt som deg???

Sku vell forvente litt bedre oppførsel når de e blitt så pass gamle..

 

Ønsker deg bare kjempe masse lykke til med den lille babyen som kommer. Det beste som kan skje oss!!!!!:)

 

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver under på den!

 

Synes også det er veldig unødvendig å hakke ned på andre pga at de velger å bli gravide i en alder av 21. Hva så om en er 21 og skal ha barn hvis en selv og parteren føler seg klar for det?

Det er jo selvfølgelig greit å ha formeninger om det, men å hakke ned på folk pga det er jo bare teit.

Det kommer helt ann på livssituasjon du er i og om du selv og partneren din føler deg klar, ikke om en er 20 år eller 30 år.

Noen har behov for å feste å sprette rundt å bare ha ansvar for seg selv helt til de er 30, mens andre er ferdig med det lenge før den tid.

Så jeg mener som jeg sa, kommer ikke ann på alder, men livssituasjon!

:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så sint! det er ingen bestemt alder å få barn. og samfunnet i dag er jo helt snudd på hodet. Det er vel mye bedre å få barn som en ung kvinne,

Dette er det mest useriøse tema man kan snakke om. og de som i det hele tatt sier at noen kommer til å angre å få et barn i tidlig alder... burde virkelig se litt rundt seg og virkelig tenke litt.

 

Selv er jeg 20 år. venter mitt andre barn i august. og livet mitt er helt perfekt.Jeg og min samboer er forlovet og skal planlegge et kjempe fint bryllup etter at jeg er ferdig med graviditeten. Vi er selveie at en nybygget leilighetet, der skal får familie på snart 4 bo trygt og godt.

Jeg skal tilbake til utdanningen og kanskje bli interiør designer, har ikke bestemt meg, men dette har jeg god tid på.

 

Jeg har en helt fantastisk sønn på 1 år og ville ikke byttet dette med en seiner alder i livet.

og dem som sier noe annet. at dette er dumt.

 

så må jeg si at det er dumt du ikke ser på deg selv og hva du vil ha. og ikke bry deg om andre. forvidt jeg vet er man sjalu, enslig, eldre, skolelus og sær!

 

Jeg er en stolt mamma i en alder av 20 og ingen kan ta det bort fra meg.

Rett og slett Lykkelig!

 

Hva er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare vær glad du...

De er nok bare misunnelige og ønsker seg en slik tilværelse selv. Ja, det er ungt å få barn når man er 21, men det sier jo ingenting om din modenhet. Er du og han du er sammen med klar for det, så er dere det. Et barn er ønsket uansett, og jeg er sikker på at du kommer til å bli en kjempeflink mor med masse sunnhet og overskudd.

 

God klem - ikke bry deg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har du inne her og gjøre egentlig "anonym"????????

Hun som skreiv hovedinnlegget er anonym ja,men tenk deg om.........kanskje er det en grunn til at hun vil være det???

 

Du som bare skal slenge med kjeften bør kunne tørre og vise nicket ditt,eller er du for feig????

Kjerring kan du vel være selv!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om hun viste nicket sitt i et innlegg under trenger du ikke slenge med kjeften!!!!!

Jeg koker av slike folk som deg!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En flott framtid har du,utdannet og forlovet:-)Var selv 20 når jeg fikk min første.Ikke hadde jeg utdanning,fast inntekt e.l.Men barnet var ønsket,og har aldri angret.11 år etter kom barn nr 2 og nå i en alder av 33 venter jeg nr 3.Gutten min på 12 stiller opp for sin lillesøster på alle mulige vis.En god hjelper i han,og barnevakt om noen år:-)Du vil nok aldri angre.Så les det de andre har skrevet og overse innlegget fra anonym.

LYKKE TIL:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste Anonym:

 

Høres ut som en fæl opplevelse du selv har hatt. Men vet du, når man tror at ting er så ensformig så er det ikke et bredt syn du har.

Ja, det skjer. Men hallo?? Hva har dette med innlegget å gjøre?

Hun ba ikke om å bli hakket mere på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig sier jeg bare...................kom deg til h...............ut herifra!!!!!

Det tror jeg de fleste her inne ønsker!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og du kommer til dø alene fordi du i en alder av 65 innser at du er blitt for gammel til å få barn og ingen vil finansiere ivf for deg!

Hvis du bare skal komme med teite kommentarer kan du holde deg inne på krangle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er virkelig uforstålig dum!!!! er du aleine mor du da???? skjerp deg! ikke alle som er like heldig som deg vettu!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hør på den ene fjorttisen her inne som synes det er gøy å være usaklig.

 

Det er ikke alderen som bestemmer om du er klar for å få barn, det er hvor du er kommet i livet. Jeg tror det er lurt å være ferdig med utdannesen, ha et hjem der du har plass til et barn og være i et stabilt forhold når du planlegger å få barn. Du er kommet dit nå, og er klar for å fokusere tiden din på noen andre enn deg selv. Gratulerer!

 

Jeg kjenner folk i 30-åra som fortsatt bare surrer rundt, har forhold som varer i 2 måneder og ikke vet hva de skal bli "når de blir voksne".

 

Mammaen min møtte pappaen min da hun var 21 år, og de har vært lykkelig gift i over 36 år. Selv har jeg vært sammen med kjæresten min siden jeg var 20 år. Vi er ikke like forelsket nå, vi er titusen ganger mer forelsket. Nå lykkelig gift, med en liten på vei. G

 

ratulerer med den lille, og ikke la umodne anonyme eller besserwissere på vorspiel ødelegge for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...