Gå til innhold

HCG- stigning og blødninger...noen som kan hjelpe?!


ninski

Anbefalte innlegg

Ut fra mine beregninger er jeg nå i uke 9(mors uke),men har så liten Hcg-stigning.På to dager økte det fra 290 til 325 og så etter 5 dager var det på 660.Har hatt mye blødninger,men det stiger fortsatt.Og jeg har ingen svangerskapssymptomer(som i de andre svangerskapene).Blødninger hadde jeg daglig i forrige svangerskap fra uke 9-30.Lillejenta ble født da.Men vi ønsket oss en til,så nå er jeg i gang igjen.Har vært på UL,der sier de det er for tidlig å se noe enda.Må ha regna kraftig feil på eggløsning jeg da.Ska kunne se noe i uke 6-7 mener jeg.

 

Noen som har erfaring???Takker fro alle svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei ninski

 

Vet ikke mye om hcg-stigning jeg da. Har igrunnen aldri fått høre hva jeg ligger på...

 

Blødninger har jeg overhodet ikke hatt denne gangen. Sist hadde jeg blødninger stort sett hver dag og det endte med SA i uke 12.

 

Men når det gjelder å se vidunderet, så fikk vi denne gangen se et lite nurk på 6.1mm og et hjerte som slo kraftig. Jeg var da 6+4 på vei..

 

Igår var jeg på ny ul og da var nurket 22mm og jeg var 8+6 på vei...

 

Så dersom ikke legen kunne se noe når du nå er i uke 9 synes jeg er veldig rart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hcg stigningen er lav, og om du er i uke 9 så burde hcg tallet vært mye høyere. Har de ikke sjekket med UL i det hele tatt? Det skulle være mulig å se i uke ni. begynner å se foster fra 6-7 uker (mors uke).

 

Har du tenkt tanken på exu? Jeg var nemlig inne litt tidlig og da kunne de ikke se noe (trodde jeg var 5+5, men var bare 5+1 viste senere UL). Men de tok hcg og den steg normalt,(8300 til 13700 på to dager) og de utelukket da exu med det. Men hadde stigningen vært mindre ville de tenkt tanken på at det kanskje var det.

Men har du ikke smerter er det vel ikke stor sannsynlig at det er det heller tror jeg?

 

Du kan ha bomregnet på eggløsning, men om du testet positivt i din uke 4 ca, så har du jo ikke bommet mye med eggløsningen heller.

 

Syns du skal be om UL jeg, (en skal se et bankende hjerte i uke 9) på grunnlag av at du er veldig sikker på at du er ni uker på vei og at du har blødd en del og helelr ikke har symptomer.

 

Dette ble ikke veldig oppløftende og motiverende, men av og til må man desverre se realistisk på livet. Og livet er urettferdig mange ganger.

 

Masse lykke til :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pga blødninger i uke 4,har jeg alt vært på 2 UL,for å stadfeste at det ikke er exu.Og egget var på sin rette plass.Men bare en svart "klump" enda...bitteliten!Ny UL om 2 dager,spendt som bare det.Stygt å si det,men ønsker kanskje at det skal gå galt,om jeg skal igjen slit et svangerskap med mye blødninger og et barn som kommer 2 mnd for tidlig.Vil ha et normalt svangerskap:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...