Gå til innhold

anna lèna eller ..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Eg veit om ei som heiter det, men ho er svensk, og namnet er litt vanskeleg å få til å klinge bra på norsk. Veit liksom ikkje kvar eg skal plassere trykket.

Elles fattar eg ikkje poenget med den aksenten over Lena. Du har då vel ikkje tenkt å seie LÆna, slik denne aksenten antydar?

Men både Anna og Lena er fine namn kvar for seg, og toler godt å stå åleine. Eller kva med Anna/e Helena/e? I desse namnekombinasjonane er det ikkje så vanskeleg å plassere trykket rett, iallfall.

hei! Jeg kjenner ei norsk jente/ dame som heter Anna Lena. Har alltid syntes at ho har hatt et fint navn. En kjempefin navnekombinasjon, som er god å si. Jeg synes at navnet skal uttales med trykk på siste stavelse, men bør skrives uten apostrof.

Annonse

Har ei i slekta som heter Anna Lena og det er et helt greit navn. Men apostrof hører ikke hjemme her, det har svært lite med Lena å gjøre. I Norge brukes apostrof på ett eneste navn (som jeg vet om), og det er Andrè. (og er faktisk fremdeles ikke helt sikker på hvilken vei apostrofen skal stå...)

Anna Lena er et fint navn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...