Gå til innhold

praktiske tips babysvømming?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt oss på babysvømming nå snart, noe som innebærer mye planlegging i forhold til dusj/garderobe-delen. Noen tips som forenkler dette, evt utstyr som er kjekt å ta med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er det så mye planlegging da?

Er det stellebord e.l. (matte) der dere skal gå?

Om ikke så ta med ekstra håndkle til å legge babyn på. Inn i dusj, vask baby, tull inn i håndkle, legg på gulvet på ekstrahåndkle eller på matte om det finnes. Inn i dusj og vask deg selv. Kle på deg først (barnet blir varmt) så baby og hjem:)

Trenger ikke spes. mer i stellebagen enn til vanlig. Husk badebukse e.l. Mange steder har krav om sokker på fra første stund selv om barna ikke kan gå. Dette for at de skal være vant til det. (sklifare når de begynner å gå) Eller trengs jo da håndklær og såpe, deo og sånn. (ren truse og sokker til mor:) )Kjekt med en badekåpe/hettehåndkle til babyn som den kan bruke til og fra bassenget.

Jo, ta med noe leker. Kjekt å gi den lille noe å pusle med mens mor gjør seg ferdig. (om babyn er så stor da) evt. smokk.

Skrevet

Ta med bilstolen inn i garderoben. Der kan hun sitte inntullet i en håndduk etter å ha fått på badebuksa mens du ordner deg og dusjer. Kan være kjekt med en liten stellematte, men det har de liggende i garderobene i vår svømmehall. Når vi kommer inn fra bassenget sitter hun inntullet i bilstolen mens jeg dusjer, så tar jeg henne kjapt under dusjen sammen med meg for å få vekk klorvannet ellers blir hun så innmari tørr i huden.

Ta med etpar store badehåndduker - en til deg og en til henne, pluss en liten en til som hun kan ligge på.

Jeg har funnet ut at det enkleste er å sende henne med pappaen i herregarderoben siden det alltid er stappfullt i damegarderoben...

Skrevet

Hos oss er det ikke lov med bilstol i garderoben pga plassen, men det er lekegrinder der som vi legger babyene i etter de har fått på badebukse og er tullet inn i håndkle. Der ligger de storøyd og titter på hverandre mens vi dusjer=)

Når vi står opp pleier ikke jeg å dusje, det gjør vi når vi kommer hjem i stedet. Det er svakt klore på slike steder og hos oss anbefaler de ikke å dusje baby pga faren for å miste de i gulvet.

Så da legger jeg snuppa på stellebordet og kler på henne og meg, noen bruker grinda da også, men da er snuppa her så sliten og sutrete at det funker ikke for oss.

Kos deg på babysvømming=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...