Gå til innhold

dårlig vektoppgang pga gulping?

Anbefalte innlegg

Skrevet

sønnen min er 7 mnd, og veier 6800. veide 4040 ved fødselen,så har gått opp veldig lite....vekten gikk fort opp i begynnelsen da eg kunne fullamme,gulpet mye da og...men plutselig ved 4 mnd begynte han å legge veldig lite på seg...fikk også veldig lite melk pga det...så ved 5 mnd begynte han å gå ned...da han var 6 mnd veide han bare 5555 selv om han fikk mme i tillegg til pupp...han har masse allergi,så får nutramigen,men gulper også denne opp og får eksem rundt munnen.får også eksem rundt munnen uansett hva mat han får. får diare av kumelksprodukter,men testa negativt på kumelksallergitest.fikk grøt to ganger til dagen fra 5,5mnd, og me har nettopp begynt med hjemmelaget middag...grønnsaker foreløbig...begynte å gå litt mer opp i vekt etter 6,5 mnd, mne nå har han igjen gått ned i vekt!!og han får masse mat...men gulper konstant!!gulper mme,grøten og middager opp...mm er et eneste han holder på, men eg har altfor lite melk til han...får kun mm på natten,ca 2 ganger,og mm før mme og mat. har vært hos barneleger flere ganger,er på vektkontroller hver uke på hs,og vært innlagt på sjukehuset...men vekten går enda ned jo!!har tenkt på dette med refluks,men di har ikke hørt på meg hos legen.eg er selv ung mor,og føler di ikke tar meg på alvor...kan det være pga gulping han ikke legger på seg? og går ned i vekt? eller kan det være allergi elelr noe annet? begynner å bli veldig frustrert når ingen hører på meg!!tar meg som en overhysterisk ung mor!!

takk for svar =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Ta turen inn på klubbsidene, let deg frem til aprilklubben 2005 og rop på Susan (venter nr 2). Hun har en refluksbarn og kan masse om dette, høres ut som hennes gutt, dette her!

Skrevet

Hei=)

Har legene du har vært i kontakt med snakket om mulighet for at han kan har noe som heter Refluks?

Lillegutt var AKKURAT slik du beskriver din gutt,men han gikk ikke ned i vekt før nå for ett par mnd siden,det var første gang han gikk ned i vekt,men hadde diare i en mnd.

Han er nå 21mnd, og har kastet opp alt han har spiste siden han var ca. 2 mnd,da var det kun MM han fikk,men da han startet med vanlig mat,grøt og slikt,så kom det også rett i retur,men kunne gjerne gå en stund opptil flere timer etter han hadde spist at han kasta opp.

Hvordan er gutten din på natten?

Sover han godt,eller er han mye urolig og våken?

Lillegutt her sov ikke en hel natt før han var 11mnd. da var det slutt på nattpupp, og fikk ligge på pute også, pga. sure oppstøtt.

Han fikk påvist refluks da han var 1år,fikk medisin mot det,men ble bare dårligere av det,så etter 2mnd med å ikke komme noen vei med medisin,så slutta vi.

Nå kaster han ikke opp lenger,altså det kommer ikke ut,men har enda sure oppstøtt.

Hvis det er noe,så bare rop,så skal jeg prøve å svare,vet hvordan det er med barn som gulper og kaster opp maten,vi var også innlagt på sykehus pga. han kasta opp alt.

klem

Skrevet

hei=) takk for svar=)

han har ikke blitt påvist refluks nei...men han fikk noe eg skulle sprøyte i munnen hans etter maten for refluks.graviscon heter det,skal visst gjøre maten tykkere nedi magen slik at det ikke skal komme opp igjen. men eg syns alt bare ble verre med dette,så kuttet det ut.

kan gå noen timer her også før maten kommer i retur...og mme kan komme opp i sprutgulper,av og til kommer absolutt alt han drakk opp i en stor sprut. skifter klær på han mellom 2-6 ganger i dagen.

om natten har han sovet som regel bra siden 2 mnd.men av og til kunne eg finne han i sengen uten pust,lå der og sprella i nesten panikk og heiv etter pusten. det gikk over da eg la noe under madrassen ved hodedelen. han får kun pupp om natten,det lille eg har. hadde masse sure oppstøt før på dagen, og det satte seg i halsen så han ikke fikk puste,men fikk fort tilbake pusten da.

skal til legen igjen i slutten av mnd,så får håpe det skjer noe da,men di tar meg ikke seriøst der,men eg gir ikke opp!!når eg sier til leger og hs at han gulper mye,så sier di bare at noen unger bare er sånn,at me har fått en liten gulpebaby

hvordan var vektoppgangen til din når han var mindre?gikk den også lite opp?min var på en av di øverste kurvene da han ble født, og da han var ca 6 mnd lå han langt under den nederste kurven,og nå er han vel akuratt på den nederste kurven...

han har også hatt en del diare,men det var da han fikk nan mme,så den kutta me fort ut.hadde diare i en uke når han kun hadde fått en flaske av det. haddde også forstoppelse i 6 uker,og måtte også på sjukehuset pga det.har vært innlagt to ganger til pga vektnedgang...

takk for svar og hjelp=) setter stor pris på det=)

klem

Skrevet

Et tips: Du kan godt ta video-opptak av en "episode", det gjør det lettere for legen å se hva det er du snakker om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...