Gå til innhold

Dumme dumme lege :#/&#(&%(%(%(&¤/)¤)%=/?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen min idag, fortalte at jeg var gravid i uke 14 og i dårlig form.

Har et fysisk belastende jobb, har prövd å jobbe som vanlig men med mange tuuunge löft om dagen så er det ikke så lett..

Har problemer med ryggen fra för av også, kvalm, trött, etc etc...

Fungerer jo ikke på jobb i det hele tatt, blir bare at jeg sliter meg enda mer ut..I tillegg har pappa fått kreft, så jeg er helt knust...Litt av en start på förste graviditet :(

Tenkte jeg skulle spörre om å få sykmelding en stund fremover, og se det an, men jeg ble avvist med en gang!?

Graviditet er ingen sykdom sa han, tok ikke mer enn 5 minutter så var jeg ute av kontoret hans, han kunne ikke hjelpe meg!

Så irriterende, betale over 100 kroner for 5 min, og man föler seg dum etterpå, blir ikke forstått i det hele tatt!

Ikke fikk jeg tilbud om noe undersökelse eller blodpröver...

Ufff.....så lei.....At det går an..... :(

Fikk tips om å gå til jordmor på helsestasjon,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For en tosk!!!! Den legen virker jo helt på tryne!!!

Er det noen andre leger du kan gå til ? Eller ta opp saken med jordmor, slik kan hun være på din side (evt skrive anbefaling) ved neste legebesøk!

Tror du kunne hatt godt av en sykemelding!!!

Lykke til!!!!

Skrevet

Hvorfor betalte du? Ingen gravide skal betale noe for legebesøk under graviditeten.

Ellers hørtes han utrolig ufølsom. Det er jo egentlig sant det han sier at graviditet ikke er en sykdom. Men mye blir jo mer tyngre når man er gravid. En ting er kvalmen og alt det der, men når du finner ut at din far er syk har du ihvertfall ikke tatt det lettere enn om du ikke var gravid regner jeg med.

Vet av egen erfaring at jeg reagerer sterkere på ting når jeg har gått gravid og det er viktig å kjenne på signalene og ta det med ro. De fleste leger forstår det har jeg inntrykk av.

Jordmor er ofte mer forståelsesfull på slike ting, men hun kan ikke sykemelde deg. Men tror det skal mye til å ikke gi deg sykemelding hvis hun ringer legen din og ber han skrive en...

Skrevet

Jeg er fra för av skuffet over leger så dette er faktisk ingen overraskelse men like IRRITERENDE!

Gikk med en depresjon for noen år siden men fikk ingen hjelp, kom meg ut av det ved hjelp av familien..

Bor i Sverige for tiden så her kan jordmora visst sykmelde også så jeg har time på torsdag, håper at hun har mer forståelse....

Skrevet

Nei nå ble jeg sint!!Bytt lege!!!! Ingen lege har rett til å avvise deg på den måten! har selv slitt med ekstrem kvalme og oppkast de siste 2 mnd, og har vært sykemeldt. legen min har vært super og skrev ut sykemelding med en gang. Hun sa at man skal ikke være redd for å be om det...til og med nå som jeg har blitt bedre sier hun dette! Har også lest at en legen skal ha en meget god grunn til å IKKE sykemelde en gravid hvis hun ber om det. Sant at graviditet ikke er en sykdom, men det er ingen dans på roser heller!

Skrevet

Glemte foressten å si at du skulle ikke ha betalt 5 øre! Legen min gav klar beskjed at ALT som har med svangerskapet å gjøre er gratis!

Skrevet

ser at du bor i sverige, er ikke sikkert at svangerskapsrelaterte legebesøk er gratis der. Men legen din er iallefall en dust! Gosd at jm kan sykemelde deg om du trenger det, de er ofte mer følsome ovenfor graviditetsplager.

god bedring, og lykke ti hos jm:)

Skrevet

hei anonym HI:)

jeg vil bare fortelle deg at jeg vet litt hvordan du har det... for min pappa har også nylig fått kreft, han fikk konstatert kreft da jeg var 8 uker på vei... og det har vært utrolig hard til tider....

men pappa selv er veldig glad for at han skal bli bestefar, han sier at det hjelper han i tunge stunder, for han da har han noe å glede seg til:))

pappa er ferdig med strålebehandlingen nå, så vi går og venter på svar om dette har gått bra...

håper pappan din blir frisk igjen, og at du får mer forståelse med ryggen og alt av jordmor, de er ofte litt mer hyggelig enn leger...

stor kos fra

Kristine

Skrevet

Jeg var 11 uker på vei da jeg fant ut om pappa, stort sjokk og heeeelt uventet...

Jeg er så redd for at alt styret skader barnet...Pappa venter fortsatt svar på bronkoskopien, denne ventinga er verst..

Gjör ikke saken lettere at jeg bor i utlandet :(

Skal ta en lang prat med jm, håper bare at hun er litt mer forståelsesfull..

Håper din pappa blir frisk Kristine :)

HI

Skrevet

Leger sykemelder ikke for graviditet her i Sverige, jeg bor her også, så jeg vet. Orker man ikke å jobbe de siste månedene må man ta ut permisjon som forkorter tiden etterpå. Inntil 60 dager før forventet termin kan man ta det ut.

Jeg fikk ikke sykemelding engang når jeg løftet litt for mye på jobb, fikk blødninger pga dette og at morkaka lå så langt nede i uke 13. Det var bare å være litt mer forsiktig og komme seg på jobb.

Jeg er faktisk mer overrasket over hvor lett man blir sykemeldt i Norge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...