BEA-77 Skrevet 9. januar 2007 #1 Skrevet 9. januar 2007 Huff. Skal ha lap. i morgen og skulle inn for journalskriving i dag. Var ikke helt forberedt på gyn. undersøkelse osv i dag, men måtte gjennom full pakke. Var en hyggelig turnuslege først, men så skulle en anestesilege komme for å bruke ultralydapparatet. Han var så utrolig brysk at jeg begynte å gråte.... Tåler visst ingenting for tiden jeg. Det ble kjempepinlig for alle tre. Føler meg så teit og ønsker inderlig at det ikke er ham som skal operere i morgen, for jeg likte ham ikke i det hele tatt. Noen som har tatt lap. som kan svare på hvor lenge de var borte fra jobben etterpå?
Miraculix Skrevet 9. januar 2007 #2 Skrevet 9. januar 2007 Uff, stakkars.. Har ingen erfaringer, men ønsker deg god bedring jeg..
~chess~ Skrevet 9. januar 2007 #3 Skrevet 9. januar 2007 Dette hørtes ikke ut som noen god opplevelse nei... Jeg har tatt lap, og da var jeg sykmeldt i et par dager. Jeg reiste hjem samme dag, for formen var god nok til det. Det går nok bra skal du se! Lykke til!
*sm & lille* Skrevet 9. januar 2007 #4 Skrevet 9. januar 2007 Uff.. Nr jeg leste innlegget ditt fik jeg en liten " flash- back". Dette var ikke noen koselig opplevelse for deg ! Jeg hadde lap for en uke siden i dag. Ble kjørt in på operasjonsstuen kl 12.00 og våknet opp igjen kl16.00 Hele dagen var jeg susete og påvirket av narkosen. Jeg hadde en god del smerter og fikk mye morfin, mens andre ikke har disse smertene. Jeg kom meg ikke iløpet av kvelden så jeg måtte bli for observasjon til dagen etter. Kriteriene for at du skal få komme hjem samme dag er at du spiser, klarer å gå på toalettet og at du klarer å gå selv uten å bli svimmel eller andre plager ! Jeg ble sykemeldt til i går, og først i dag føler jeg meg klar for å ta fatt på husarbeid osv. (riktignok forsiktig) !! Jeg begynner i jobb igjen i morgen, og en skal være forsiktig med å løfte og brå bevegelser i starten, pga stingene.. Dette var riktignok min historie, og jeg har hørt om dem som drar hjem samme dag, og er på jobb igjen to dager etterpå, så dette er nok veldig individuelt ! Ønsker deg masse lykke til ! Det går bra ! Klemmer fra
BEA-77 Skrevet 9. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 9. januar 2007 Tusen takk for trøst og info. Ble litt satt ut i dag ja. Hadde tenkt å gå på jobb etterpå, men var så rar i ansiktet etter gråtingen i bilen på hjemveien, at jeg bare dro rett hjem. Det hele begynte med noen utrolig teite kommentarer fra legen; du har vel vært undersøkt fra hodet til rævva du? Hvem sier noe sånt da? Når jeg sa at jeg ikke var gravid nå (akkurat hatt mensen) så spurte han om ikke jeg hadde mann da? Svarte at joda har da det. Ja da kunne jeg vel være gravid. Men jeg vet da at det ikke er en mikroskopisk kjangs en gang, helt ok spørsmål i utgangspunnktet altså, men det var tonen og måten ting ble sagt på jeg ikke likte. Ble litt blank i øynene etter "kranglingen" med ham, men dette hadde jo gått over av seg selv om ikke han hadde begynt å gjøre noe nummer ut av det. Nistirret meg inn i øynene og laget et stort nummer ut av at jeg var blank i øynene og dermed så klarte ikke jeg å holde igjen tårene. Fikk ikke spurt om noe av det jeg lurte på, var bare glad for å komme meg derifra. Huff, vet at jeg ikke tåler noe særlig for tiden altså. Har bare blitt litt mye med utredning, hektisk jobb, noen problemer i familien og annen kronisk sykdom i tillegg. Nå gleder jeg meg bare til det er overstått:)
jåsjenta Skrevet 9. januar 2007 #6 Skrevet 9. januar 2007 Når jeg var til lap, så tok det meg en god uke å komme meg. Var veldig støl i magen, og klarte ikke å reise meg helt opp før etter en uke. Gikk i 1 mnd med en svær blåflekk rundt navelen. Men jeg fikk fjernet en del cyster da... Tror nok formen kommer ann på hva som blir gjort!
Stavangerdamen Skrevet 9. januar 2007 #7 Skrevet 9. januar 2007 Heia For en duste lege!! Jeg hadde klaget på han. Sånn kan man rett og slett ikke behandle folk. Desverre har enkelte leger rimelig høye tanker om seg selv. Har ikke selv gått gjennom lap, men vil ønske deg lykke til. Klem
bellamamma Skrevet 9. januar 2007 #8 Skrevet 9. januar 2007 Ja, sant noe skal man ikke finne seg i. Forstar godt at det er vanskelig a "bite tilbake" der og da, men sett deg ned og skriv en klage til sykehuset - det ville jeg ha gjort. Den legen ma jo vaere helt tjukk i notta, spor du meg!!!!
Kick80 Skrevet 9. januar 2007 #9 Skrevet 9. januar 2007 Hvorfor måtte du ha GU i dag? De skal jo inn i morgen allikevel...? Om det er han som skal gjennomføre lap-en tror jeg ikke du skal tenke så mye på. Skjønner at det er litt ekkelt, men for det første så er du i narkose og merker ingenting. For det andre, så er det ikke sikkert at du får se personen som skal gjøre det før du legges i narkosen. Jeg visste ingenting om hvem legen var før jeg fikk visitt av henne etter at jeg våknet fra narkosen. Det er 1000 sykepleiere og anestesi-folk rundt deg på operasjonssalen, og de er kjempesnille og passer på deg, så han legen skal du ikke tenke på. ) Jeg ble dårlig av narkosen og måtte overnatte på sykehuset. Var dårlig neste dag også, men dro hjem allikevel. Tror det tok ca. tre dager før jeg fungerte sånn passe normalt. Det er vanlig å bli sykemeldt i tre dager i første omgang. Jeg trodde det skulle bli verre, og det tror de fleste, så det er ingenting å grue seg til. Lykke til!!
Miraculix Skrevet 9. januar 2007 #10 Skrevet 9. januar 2007 Kanskje ett dumt spm, men hva er lap egentlig..?
kirsty*2barnsmamma Skrevet 9. januar 2007 #11 Skrevet 9. januar 2007 Kjære deg, skjønner godt du begynte å gråte. Kjenner de ordene hans svir skikkelig... har selv vært utsatt for duster under utredningen og har grått mine tårer jeg også hos leger. Ja man er ekstra sårbar i denne situasjonen, men de kommentarene der og denholdningen hadde fått enhver til å føle seg overkjørt! Grrr! Enig med det som er skrevet over at du ikke skal bry deg hvis det er han som skal operere, der er såpass mange rundt deg i operasjonssalen og du vil nok bli godt ivaretatt. Og du er i narkose. Men det skal jo litt til at det er han da. Er store sjangser for at det ikke er han. Masse lykke til imorgen, du skal se at dette kommer til å gå kjempebra!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå