Gjest Skrevet 9. januar 2007 #1 Skrevet 9. januar 2007 hun var veldig forkjølet, og hostet masse. hun holdt ikke Mie men henne som satt ved siden av gjorde, pluss ar vognen hun lå i var ved siden av henne, og n¨fikk jeg vite at hun har gått med lungebetennelse i to uker... hun fikk vite det selv i dag... og babyen min som virker så tett i brystet.... hjelp...
yr<3 med 2 gutter! Skrevet 9. januar 2007 #2 Skrevet 9. januar 2007 Er lett få litt "småpanikk", man vil jo verge de små mot alt! Kjenner meg absolutt igjen i det, men man må bare innse at det går jo ikke. Altså; du skal ikke klandre deg selv for at venninna di som nå har fått vite at hun har lungebetennelse har vært i kontakt med jenta di - og om du likevel gjør det vil det ikke hjelpe! Det smarteste jeg kan råde deg til er å ta kontakt med helsestasjonen eller lege og fortelle hvordan det ligger an og evt komme inn der til sjekk. Smart for deg og smart for jenta di. jO før jo heller, så slipper du å bruke flere krefter på å bekymre deg. Lykke til!
Gjest Skrevet 9. januar 2007 #3 Skrevet 9. januar 2007 nei klandrer ikke meg selv, vil bare ikke at hun skal bli syk, så spørs om jeg ikke ringer til helsestasjonen- så kan jeg hvertfall få vite hva jeg må føle med på... men smittes kanskje ikke lettere når de er så små, er det noe jeg innbiller meg bare...
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2007 #4 Skrevet 9. januar 2007 Eh....er lungebetennelse smittsomt da??! Jeg hadde det i flere mnd, men ingen i min famlie eller omgangskrets fikk det fordi, og jeg var skikkelig dårlig!
Gjest Skrevet 9. januar 2007 #5 Skrevet 9. januar 2007 trodde det jeg, hun fikk det etter svigermoren sin og kjærsten hennes har også fått det tror jeg, men det kan jo være tilfeldig da.... det går sikkert fint, ble bare litt redd med en gang.
Salsa Skrevet 9. januar 2007 #6 Skrevet 9. januar 2007 Lungebetennelse smitter ikke. Lungebetennelse er enten utviklet ved at man har et virus eller en bakterie i kroppen. Virus og bakterier smitter, men det er individuelt om man utvikler lungebetennelse av det. Det samme gjelder med ørebetennelse også. Tror du kan slappe av - tulla di er sikkert bare forkjølet. Hvis du er veldig engstelig, så ta en tur til legevakta og få en sjekk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå