Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Er det sånn at hvis man går en uke over ( altså er en uke forsinka med mens i forhold til når man ventet den), også skal plusse på en uke i forhold til når EL vil komme???

Jeg skulle hatt mensen 16 desember, men fikk den ikke før 24. Det vil si at jeg egentlig burde hatt EL denne helgen som var. Har tatt eggløsningstester hele denne uka og forrige og ingen egg er i sikte...så jeg håper kanskje på at EL kan komme til helgen.

Ifølge eggløsningskalkulatoren på nett ( da jeg faktisk plussa på en uke) viste at EL ville komme den 15 januar....

Smebody help me!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nesten alltid 14 dager mellom EL og mensen. Peioden fra mensen til EL kan derimot variere mye, alt etter hvor stabile sykluser du har.

Hvorfor skulle du hatt mensen 16. desember? Hvor lange sykluser har du? (Hvor mange dager er det mellom hver gang du får mensen?) Hvis du vet det, så er det bare å telle dager. Har du f.eks. en syklus på 30 dager, så teller du 30 dager frem i tid (som vil være neste mens), og så teller du 14 dager tilbake. Da finner du EL.

Skrevet

Det er jo det som er problemet. Mensen har variert med når den skal komme fra mnd til nmnd etter at jeg slutta på pilla i juli. En mnd har den vært en uke over tida, en annen 14 dager over...så det er ikke lett å telle da.....sukk

Skrevet

Nei, dersom syklusene dine varierer med en uke, så må du enten regne med at EL kan komme når som helst innenfor en ukes-periode, og så ha sex annenhver dag, eller så må du ta EL-tester eller tempe. Vet alt om uregelmessige sykluser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...