Gå til innhold

Nei nei nei

nordlys70

Anbefalte innlegg

... det ordner seg ikke. Har skrevet her før og var egentlig sikker å beholde barnet. Men det ornder seg ikke med barnefaren. Han takkler ikke situasjonen og vil være egoistisk... bare tenke på seg selv. Jeg er så trist og lei meg. Trodde jeg kjenner han.... man man kan ta mye feil i en person. Nå sitter jeg her som en idiot. Har et barn fra før som jeg var alene med. Jeg vet ikke om jeg klarer det en gang til. To barn og alenemor? Har time hos legen om en time. Vet absolutt ikke hva jeg skal gjøre..... Forholdet er nok ødelagt uansett hva jeg velger. Hjelp, jeg er så fortvilt. Har virkelig nådd bunnen nå. Er jo glad i den mannen, har vær ti lag med han i ett år. Han var snill og grei, veldig engasjert i ungen min også. Skjønner ingenting!

Fortsetter under...

Ser at du sitter i et veldig dillemma nå, men tenk på selv nå, ikke på barnefaren. Det er du som skal leve videre med eventuelle ettervirkninger etterpå. Det kan bli tøft nok det altså!!! Jeg var igjennom en ufrivillig abort for 6 år siden, og den sitter igjen enda. Tenk etter på hva som er best for deg og barnet, ikke hør for mye på barnefaren. Høres ut som den egoisten jeg nå :) men jeg mener vi kvinner må være det i slike situasjoner, da det er vi som sliter i etterkant, og vertfall om du ikke er sikker!!! Tenk deg godt om vertfall. Det er det beste rådet, og kanskje også det dummeste. Men du klarer nok 2 barn som alenemor også :)

Ønsker deg lykke til med valget ditt, håper du klarer å ta et du kan leve med selv :)

Uff, for en trist og vanskelig situasjon du har kommet i. Å komme til en beslutning på hva man skal gjøre er ikke lett. Valget er bare ditt, og det er mange momenter du må vurdere. Jeg tror at du bør tenke at du blir alene med dette barnet også. Det er veldig risky å satse på at en barnefar vil stille opp, som egentlig ikke vil ha barnet. Mange later til å tro at menn endrer syn etterhvert - jeg tror mange menn ikke gjør det. Jeg kjenner selv 2 som ble gravide mot sine kjæresters vilje - begge ble alene med barna.

Du kjenner jo alene-tilværelsen og vet hva du går til.

Et annet moment jeg tror er viktig å ta med i betraktningen er økonomi. Hvordan vil du få det som alenemor til to barn?

Når man har vurdert alle momenter, realistisk, hender det at valget faller på plass. Andre kan ha en sterk intuitiv følelse på hva som er riktig for dem. Jeg håper du får tatt det valget som er riktigst for deg! Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...