leeelo Skrevet 9. januar 2007 #1 Skrevet 9. januar 2007 Noen som vet om det er farlig og tygge nikotintyggis n år man er gravid? Altså bare for å greie å slutte, må vel være bedre det for en liten periode, enn å røyke hele svangerskapet...
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2007 #2 Skrevet 9. januar 2007 dytter masse på denne... lurer også på dette!!!!
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2007 #3 Skrevet 12. januar 2007 Halloen! Ikke for å skremme men jeg har lest at tyggis/plaster er mer skadlig for fosteret enn røyk. Spes i 1. trimester. Søk på nettet etter info! Det var gjordt endel studier på dette. Ønsker alle lykke til med slutten! Det er ikke lett, det vet jeg. Har klart det nå men ikke 1 svangerskap. Har komplikasjoner nå så heldigvis røyker jeg ikke, da hadde nok dette vært årsaken.. Uff er nok litt lei alle kritikere og bedrevitere på disse sidene. Verden er faktisk full av mnsk med så dårlige holdninger og så dårlig evne til empati at de burde revurdere om de egner seg som mødre.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2007 #4 Skrevet 13. januar 2007 Det som er blitt sagt er at dosen med nikotin er større i disse preparatene enn hva du ville ha fått i deg om du hadde tatt en røyk. Det positive er at kullosen ikke legger seg i morkaka. Det som er negativt er at nikotinet blant annet påvirker produksjonen av den refleksen som skal holde pusten igang hos barnet. (Derfor er det større sjanse å få et barn som dør av krybbedød blant røykende mødre.) Dette gjelder like mye for gravide damer som ammende mødre. Jeg hadde heller prøvd å røyke så lite som mulig fremfor å bruke slike preparater. Jeg vet det er vondt å slutte å røyke. Mitt tips er at dere bare puffer røyken istedet for å inhalere den. Hos mange er behovet størst psykisk, så da kan det være nok å puffe. Hilsen ei som har vært røykfri i snart 4 måneder!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå