Gå til innhold

når skal den skårpen etter morkaken falle av...

Anbefalte innlegg

Skrevet

begynner man å blø masse da, og kommer skårpen ut....

jeg blødde i 4uker, og etter det kom det noe ut, men det var ikke blod, så jeg ville vel merket om det var skårpen... er 9uker siden fødselen....

jo en ting til, da jeg dro fra sykehuset så sa jordmoren noe om at jeg ville kjenne noe hardt i magen, er det skårpen, husker ikke hva hun sa jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri hørt noe om at det dannes skorpe etter morkaken, og jeg har født to barn... Renselsen etter fødselen (blødninger og rester som kommer ut) regnes vanligvis for å vare i ca 6 uker etter fødselen. Noen blør lenger, andre blør kortere. Hvis du har sluttet å blø nå, kan du vel regne med at alt er som normalt igjen.

Skrevet

De sa til meg at det kan komme en kraftigere blødning 10-14 dager etter fødselen, fordi at skorpen (der morkaken har vært) løsnet.

Skrevet

hmmm, hvor har jeg fått det fra da da.. hmm, trodde jeg hadde hørt at det stoppet å blø litt for så å blø litt igjen etter en kort stund, og at det var skorpen som løsnet jeg... jaja, så feil kan man ta... hihi

Skrevet

å ha, men da blødde jeg jo alt så da merket jeg det sikkert bare ikke. hihi

da var jeg ikke helt på tur likevel da, bare litt.

Skrevet

"Skorpa" skal komme ut etter halvannen til to uker. Men det blir jo ikke en slik hard sårskorpe som det ville blitt på et overflatesår i huden, det blir mer som en blod-gele-kladd. Deilig. Jeg merket ikke noe til denne, har hørt flere som heller ikke merket det noe særlig. Hvis det har gått 9 uker, er den nok borte for lengst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...