Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurte på om det er noen som vet om en "har rett på" å få fjernet uønsket hårvekst enten gratis eller redusert pris ved folketrygden?

Mener å ha lest at en har det, men da jeg tok det opp med legen min sa han at det ikke var tilfellet. Dessuten hadde jeg jo ikke noe hårvekst. (har en del under hake som er så sjenerende at jeg fjerner det selv, var jo derfor at han ikke kunne se det da...)

Hvis svaret er ja, kan dere da i tilfellet vise meg hvor jeg finner denne informasjonen?

Takknemlig for svar :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7708772-ang-fjerning-av-h%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en kusine som hadde så utrolig mye hårvekst på kroppen (så ut som en mann) og hun fikk dekket dette av staten (hårfjerning altså). Nå begynner jo dette å bli ganske mange år siden, hvertfall 10, så jeg vet ikke om dette gjelder idag!

Hei! Da jeg var på utredning hos gynekolog på sykehuset, sa hun til meg at så lenge man hadde fått diagnosen pcos, hadde man krav på dekket hårfjerning. Jeg går til elektrolyse-behandling for mørke hår på overleppe og hake/hals. Men jeg må betale egenandelen, da..

Jeg har ingen skriftsteder der dette står, men jeg sa til legen min at gynekologen hadde sagt det, så fikk jeg bare en henvisning videre av min lege..

Annonse

• 1 måned senere...

Jeg har gått til Dr. Carlsen (St. Olavs Hospital i Trondheim) som har spesialisert seg i PCOS. Han fortalte meg at det pr. i dag IKKE er mulig å få dekket utgifter til laserfjerning av hår hvis det ikke er et ekstremt tilfelle. Hva et ekstremt tilfelle er, er jo et definisjonsspørsmål, men jeg var ikke kvalifisert. Jeg hadde (har nå betalt for laserbehandling selv) MYE mørke hår i ansiktet og på halsen, samt armer og ben. Men, det er alltid lov til å prøve. Det beste er nok å gå via en hudlege.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...