Gå til innhold

Noen som kan hjelpe med en solskinnshistorie (gravid etter ma/sa)

Anbefalte innlegg

Skrevet

først av alt, jeg beklager hvis dette innlegget føles støtende eller vondt. Jeg vet at mange kan bli bekymret av å lese at det går galt. Bekymringen og angsten blir ikke mindre av at vi går igjennom med prøverør. Ingen kan si at våre fremtidige barn ikke har vært dypt etterlengtet! Jeg skriver dette innlegget i en nesten desperat handling.

Til tross for at jeg ikke var lenger enn 4+ 5 og kun fikk beholde lykken i en uke, føles/føltes sa'en som en dyp sorg. Har nok aldri grått så mye før. I dag går det heldigvis bedre og vi skal prøve å se frem mot fryseforsøk.

I den forbindelse hjelper det alltid å høre solskinnshistorier. Har noen av dere opplevd å bli gravide igjen etter en sa og har det da gått bra?

Jeg vet nå at hvis jeg er så heldig å få oppleve en graviditet igjen, skal jeg ikke ta helt av i starten. Bare forsøke å være glad, men realisitisk.:-)

Alle gode historier mottas med stor takknemlighet!

Ønsker dere alle lykke til. Til syvende og sist MÅ vi bare komme i mål.

Klemmer fra

en litt sjokkert og trist, men sakte men sikkert mer optimistisk

MaliMali

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg glemte det aller viktigste:

Tusen takk for alle trøstende ord. Dere jenter er så gode å ha. Det er ingen som vet at vi var gravide (eller holder på med ivf for den saks skyld), og det gjør dere jenter helt uvurderlige for meg.

Tusen takk.

Heldige er de barn som får slike mødre. Mer omsorg kan ingen få.

stor klem

Skrevet

Hei

Jeg har ingen solskinnshistorie å by på, siden jeg er i gang med mitt første forsøk, og aldri har blitt gravid noensinne. Grunnen til at jeg svarer deg er at jeg føler så med deg og at jeg ville si til deg at du ikke må be om unnskyldning for at du kommer med dine tanker i en så tung stund som dette! Vi er jo her for hverandre nettopp av den grunn at vi skal støtte hverandre og da ikke bare i forhold til råd og tips. Når jeg har vært skuffet som værst har jeg hatt stor trøst i bim fordi man er "omgitt" av folk som vet hvordan man har det.

Jeg håper hver dag som går blir lettere for deg og at d snart vet mer om når du kan gå i gang igjen. Lykke til og stor klem fra

Skrevet

Hei hei!

Forferdelig trist at du mistet, men odt å høre at du er litt mer optimistisk! Jeg har selv ikke noe solskinnshistoire enda, da jeg skal ha mitt første forsøk i februar. Men kan fortelle om kusinen min som slet med å bli gravid i mange år, ingen visste hva som var grunnen og hun har gjennomgått flere ivf forsøk, blitt gravid 2 ganger for derretter å miste. Så tok de seg en liten pause mens de ventet på å begynne med neste ivf forsøk og da i naturlig syklus ble hun jammen meg gravid og har for en mnd siden født en nydelig velskapt liten jente. Hun kom etter nærmere 7 år med prøving, håper ikke du trenger å vente like lenge da. Men du blir gravid og får barn når akkurat dine fremtidige barn vil komme:) Det hørtes litt rart ut, men håper du skjønner hva jeg mener. Det er din tur neste gang skal du se! Lykke til!

Skrevet

Kjære MaliMali, det var trist å lese innlegget. Jeg har også hatt en sa, etter 19 pp. Nå er vi igang med 1 forsøk ivf. Nå skal du få en solskinnshistorie, som jeg trøstet meg med:

Jeg har en venninne som ble gravid etter 2. ivf-forsøk, men som endte i sa etter noen få uker. Men på 3. forsøk satt den, og hun fikk ei lita jente!! Det hører også med til historien at hun på søsken-forsøk fikk tvillinger! 3 barn altså, etter år med prøving, utredninger og engstelser! Vi får være sterke i troen på at alle gode ting kommer til dem som prøver (og prøver og prøver)!

Skrevet

heia.

jeg vet ikke helt hva sa og ma betyr jeg da, men jeg har en IVF solskinnshistorie der jeg selv er hovedpersonen. 13 desember fødte jeg en sønn:):):) Svangerskapet gikk fint og jeg føler meg så taknemmelig for at det ENDELIG ble vår tur til å bi foreldre, og i tillegg et velskapt barn. Det er et GUDS under :) Det er som en drøm.:):):)

Jeg tror det er viktig å prøve så godt man bare kan å tenke positivt for hvert forsøk man har, ikke forberede seg på den nedturen som kanskje aldri kommer:) Ikke lett det der, men å tenke positivt er superviktig ikke bare for din egen skyld men også han som skal bli pappa. Lykke til vidrere, det blir deres tur snart å:) (det sa alle til meg også, og jeg HATET det, men de hadde rett, hurra, hurra, HURRA)

Skrevet

Hei Mali Mali, her kommer en liten solskinnshistorie..hehe

Min Svigerinne og hennes mann har proevd og proevd i flere aar, og hun ble gravid flere ganger, men det endte med spontantabort hver gang. For noen aar siden ble hun gravid igjen, men de hadde ikke saa mye haap, da hun hadde hatt saa mange sa'er. Men etterhvert som tiden gikk, ble det ingen sa, og magen vokste seg stoerre og stoerre. Till slutt hadde det gaatt nesten 9 maaneder, og lille alex bestemte seg for at han ville ut!! Han kom litt tidlig og var litt liten, men hun har naa en herlig gutt paa litt over ett ar, som sjarmerer hele familien ( de var paa besoek i fjor, og det hjalp jo ikke verpesyken min da...)

Saa ikke gi opp sier naa jeg..Staa paa og kryss fingrene..Haaper det ordner seg til slutt

*klem*

Skrevet

Tusen takk alle sammen.

Det hjelper å høre om positive utfall.

Denne tråden skal jeg lese på neste gang det triste skylder over meg.

Dere er gode!!

klem

Skrevet

jeg vet at det ikke er tilfelle for de fleste kanskje,men har faktisk mange venninner som har blitt gravide ganske rasket etter sa...merkelig,men de har prøvd i mange år,og blitt gravide,mistet og så har de blitt gravide igjen i løpet av et halvår!!som om det kommer i puljer liksom!i alle fall har jeg minst fem venninner som sitter med friske og raske barn etter årevis med prøving (og feiling...om man kan kalle det det...)

så lykke til!!håper du er en av de!fått litt kickstart på maskineriet liksom...klemm

Skrevet

Først vil jeg bare si at jeg føler sånn med deg og jeg vet litt hvordan dagene dine er nå, for jeg har selv opplevd en SA. Men så har jeg også en solkinnshistorie på lur...

Jeg ble plutselig gravid i mai rett før vi skulle i gang med vårt første ICSI forsøk. Vi ble jo rimelig sjokkerte, men selvfølgelig helt hinsides glade!! Skulle vi virkelig slippe prøverørsforsøk likevel?!! Men lykken varte bare i to uker for da aborterte jeg. Jeg grøsser når jeg tenker på det og det var en forferdelig opplevelse. Men etterhvert klarte vi å se framover, det er utrolig hvordan vi mennesker er lagt akkurat der.

Vi var inne til vårt første ICSI forsøk i september som ble misslykket, men SÅ hadde vi et fryseforsøk i november. Et egg med fryseskade ble satt og vi hadde små forhpåninger, men da ble jeg faktisk GRAVID!!!! Nå er jeg inne i min 10. uke og jeg har vært veldig mye bekymret og er det selvfølgelig enda. Men kjenner at for hver dag som går så blir jeg litt mer trygg på at denne gangen SKAL det gå bra!!

Det er veldig mange som aborterer en gang, men det er sjelden at man opplever to. Dessuten er det kjempe positivt (selv om du helt sikkert har problemer med å se det nå) at du faktisk ble gravid. Det fikk jeg høre av alle leger, for det beviser at du iallefall KAN bli gravid.

Jeg krysser fingre for at du snart blir gravid igjen. Har du først blitt gravid en gang er jeg sikker på at du blir det igjen!!

Mange klemmer

Skrevet

Å nei MaliMali dette var vedldig trist, har ikke vært på nett på noen dager siden jeg har vært i Trondheim til innsetting.

Uansett hvor lenge men har vært gravid er det veldig vondt, det er jo alle drømmene som aldri ble noe av som man sørger over.Jeg mistet også i høst da jeg var 5+4 uker på vei og var kjempelei meg, så jeg vet at dette gjør veldig vondt.

Men heldigvis har jeg flere solskinnshistorier på lager:o)¨:

Siden du har opplevd å miste vil jeg gjerne dele en historie om ei som har mistet flere ganger, men nå er gravid for andre gang og dette ser ut til å gå bra!

For 3 år siden fikk hun ei kjempeherlig jente da hadde hun mistet 4 ganger før det. Så har de prøvd og lykkes nå, men mellom det mistet de 2 ganger.

Så ikke gi opp det viser jo at det går, men at veien dit kan være tøff og kronglete.................

Håper du ikke blir skremt av at hun mistet mange ganger, ville bare gi deg håp selvom du kanskje skulle oppleve å miste igjen.Det behøver jo ikke bety at du mister så mange ganger.

Krysser fingrene for deg neste gang!!

Trøsteklem

Skrevet

Glemte også å føye til sjefen min som egentlig var igang med adopsjon da hun ikke ble kvitt en omgangssyke. Hihi det viste seg å ikke være en omgangssyke men sprell levende baby. Og nå har hun to jenter på naturlig måte.

sjefen min er forresten overbevist om at fotsonetarapi behandling som hun fikk gjorde at hun ble gravid men nr to. Fordi 3 uker etter endt behandling var hun gravid, bare et lite tips for veien videre.............

klem igjen

Skrevet

Hei nesten navnesøster!

Fryktelig trist å høre at du mistet! Tror sorgen er like sterk uansett hvor lenge en har gått gravid når det tragiske skjer.

Jeg tenkte jeg skulle komme med en solskinnshistorie til deg :)

Jeg mistet min lille spire i sommer i uke 10 i MA. Det var 1. forsøket. Det var skikkelig tøft, så jeg kan tenke meg hvordan du har det nå. Jeg fikk beskjed om at jeg måtte vente 3 mens før vi kunne komme igang med fryseforsøk. Den ventetiden unner jeg ingen. Alt stopper liksom opp. Heldigvis ringte jeg da jeg fikk 2. mens og hørte om vi kunne starte opp. Forventet selvfølgelig ett nei, ettersom jeg hadde hørt at Ullevål var så strenge på det område, men det var ikke noe problem :)

Vi hadde bare 2 egg på frys, så var kjempespent på om de overlevde opptininga. Jeg måtte jo bare sette meg på toget inne til Oslo og håpe på det beste. Ringte de midtveis og fikk gladmeldinga. De hadde tint opp begge og det ene var opitmalt, mens det andre ikke var helt optimalt.

På forhånd hadde jeg blitt enig med legen om å sette inn ett egg, ettersom jeg ble gravid på forrige forsøk. Men da jeg kom dit var det en annen lege og da jeg lå der å skreva ;), så sa hun. -Ja da setter vi tilbake begge to vi. Jeg hadde selvfølgelig ikke noe i mot det :)

Og vet du hva. Begge egga festa seg :)

Så i dag er jeg 14 uker på vei med tvillinger :)

Håper du også kan fortelle en slik solskinnshistorie etter neste fryseforsøk.

Ønsker deg lykke til videre!!

Stor klem fra

Skrevet

Tusen takk finetine, Minni79, Tirill og MalinL.

Det er så herlig å høre slike historier. Merker optimismen sakte men sikkert kommer tilbake!

Tusen tusen takk. Og lykke til videre!!! Dere er så gode!

Stor klem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...