Gå til innhold

Babywatcher ... er det trygt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har lurt på om jeg skulle kjøpe en Babywatcher som man kan se hjerterytmen på. Leste på hjemmesiden (babywatcher.no) og litt andre steder, fant ingen info som sa at det ikke var trygt, men så ville vel ikke produsenten si noe dårlig om sitt eget produkt, så kanskje ikke så objektiv informasjon. Men er det noen som har erfaringen med den eller har spurt legen om det er ok å bruke? Vil jo selvsagt ikke gjøre det hvis det ikke er bra, så tenkte kanskje noen her kunne 'enlighten me' med litt kunnskap?

Takk for hjelpen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ville nok neppe vært til salgs dersom det var farlig/skadelig...

Skrevet

Heisann.

Jeg vet ikke helt hvordan en babywatcher virker, men ville bare si at min jordmor ikke anbefaler å ha en slik "doppler" til å høre hjerterytmen med hjemme. Hun sier det tross alt er et ekkolodd, og det er ikke gjort noe forskning på evt hørselskade på den lille...

Skrevet

babywatcher er ikke bra å bruke for ofte...stresser babyen...men ,angelsound er tryggere:)

Skrevet

Har både lest i Gro Nylanders bok og hørt fra legen min at babywatcher skal brukes med STOR forsiktighet. Grunnen til dette er at det er en form for doppler-ultralyd som er sterkere enn vanlig ultralyd.

Selv om man i beste fall "bare" stresser fosteret, er dette ille nok. I verste fall kan barnet få små eller stor hjerneskader ved for mye bruk. Høyst en gang i uka skal den brukes, og helst sjeldnere.

Angel-sound derimot er helt ufarlig! Den bare forsterker lyden som allerede er inni magen (inkl. tarmlyder hihi).

Jeg ville ihvertfall ikke turt å utsette babyen for noe jeg ikke helt vet hva resulterer i.

Skrevet

ville bare si det, at jeg brukte babywatcher da jeg gikk med min yngste sønn som nå er 3 år. Han var ekstremt rolig i magen, så det var fint for meg å ha dette apparatet. Jeg brukte det ikke hver dag, men ofte når jeg var urolig pga jeg kjente lite liv. Min sønn har uansett ikke fått noen skader av dette....hører godt, og alt er i orden. Tror denne forsiktighets greiene rundt dette er sterkt overdrevet, som alt annet. Er selvfølgelig ikke bra å bruke det ofte, men av og til gjør nok ingen ting. Jeg bruker min jevnt nå også....koselig å høre den lilles hjerte. Min jordmor sa det gjorde ingenting å bruke det i ny å ne:-)

Skrevet

Tusen takk for alle svar. Har også lest boken til Gro Nylander, og det var det som fikk med til å tenke litt. Har bestemt meg for å kjøpe en anglesound istede.

Skrevet

Hvor får man kjøpt en Angel-sound?

Lurer på å kjøpe meg en sånn jeg også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...