Gå til innhold

Flere slitne tobarnsmammaer/flerbarnsmammer og sikkert andre slitne mammaer...

Anbefalte innlegg

Jenta er 7 uker,og gutten er 3 år....

Jenta har til nå vært ganske urolig,spesielt på kveld og natt...begynner uroen utpå kvelden,og roer seg nå ikke før mellom 01-02.Og jeg er så trøøøøøøtt!Må ofte opp med 3 åringen om mårran også,så jeg får ikke sovet lenge om mårran.

I tillegg nekter hun å sove i sin egen seng på natta(selv om vi prøver hver kveld),så blir som regel til at hun sover siden av meg.Og jeg sover ikke godt akkurat:-S Våkner stiv og støl,vondt i ryggen og med en hifte som er sår og dovnet bort.

I tillegg sliter hun med en del magevondt på kveld,så er vel sikkert mye derfor hun ikke klarer å roe seg.

Kjenner jeg blir så frustrert til tider.Spesielt seint på kveld og natt,da jeg gjerne vil sove og er stuuup trøtt,men hun bare skrike og kaver....også må jeg opp før 8.

Måtte bare klage litt i dag...

Fortsetter under...

Åjada - sliten er mellomnavnet mitt det :-)

Er blodfersk tobarnsmamma, småttisen er 4,5 uke og jentungen er 29 mndr.

Kjempeovergang å bli tobarnsforeldre!

Jeg har heldigvis (bank bank) en trøtt og snill baby, han skriker ikke, bare knirker litt når han er sulten eller har luft, og ellers sover han.

Og gudskjelov for det - for ellers hadde jeg nok kjapt blitt gæren.

Er alene med dagligansvaret for begge, da mannen min stort sett bare er hjemme i helgene - jenta vår går i barnehage.

Anbefaler deg å snarest mulig venne veslingen din å roe seg selv og sove i egen seng, slik at du får hvile - tror ikke det blir noe bedre hvis du venter - jo lenger du gjør det, desto bedre innarbeidet vane blir det hos henne.

Vi får trøste oss med at om ett par måneder, så sover de igjennom natten i det minste :-)

Jeg sov aldri mer enn et par timer i strekk de siste 4 månedene av svangerskapet heller, pga smerter og halsbrann, så er forsåvidt vant til lite søvn - men nå begynner det å tære på, kjenner jeg.

Er din eldste grei mot babyen eller ?

Det er litt vrient her, og kilde til størst frustrasjon hos oss, hun vil nemlig teste ut lillebror ved de fleste anledninger, og skjønner ikke (?) at hun kan skade ham - vi må derfor vokte dem hvert sekund den eldste er våken og han er i nærheten.

Godt å få ut litt frustrasjon og galskap, det er jo derfor (blandt annet) vi har dette forumet !

Lykke til videre :-)

Jepp.. minste jenta e 5 uka og storesøster bi 2 1/2 nu... å ho e ikke i barnehage... å sambo jobba mye denne uka og fær på øvelse neste uke og bi borte i to uka... ka tru om æ lev når han kjæm heim ;) Mye mage ondt på ho lille og slit ofte når vi skal legg oss... og enkelte daga skal ho bærre ligg oppå mæ, så snart som ho e i kurven så våkna ho...

Storesøster skal jo ha sin del av oppmerksomheten også... så enkelte daga e æ heilt gåen... andre daga derimot e bærre kos... sku ønska det snart blei fleire av dem ;D

Annonse

Hei du!

Å ja da, melder meg fint inn i sliten flerbarnsmor-klubben jeg. Har to jenter, en på 5 uker og en på 1,5 år. Og nå er eldstejenta vannkoppesyk. Hurra meg rundt!

Men har til daglig erfart at det varierer veldig fra dag til dag, mye avhengig av nattens forløp på den lille. Hun har også netter hun nekter å sove i senga si. Samsoving er ikke noe særlig for meg heller, sover liksom bare halvt da. Ellers så har jeg erkjent at huset mitt bare må se ut som det er bomba innimellom. For meg så handler det mye om å senke forventningene til meg selv mange hakk, og ta ting som det kommer. Og jeg må tilstå at det er jammen godt å ha barnehageplass til den største, de dagene får jeg sovet leeenge sammen med minstejenta. ZzzZZzzz..... :)

Storebror er heltdigvis veldig snill mot lillesøster.Trenger ikke passe på han i det heletatt når det gjelder henne.Men,har et øye med i tilfelle....

Og det med å venne henne til p sove i sin egen seng...sukk...vi har prøvd,men når du trenger søvn før du må opp igjen,så blir det for slitsomt å prøve så hardt akkurat nå.Og hun har jo magevondt i tillegg,så da trenger hun mye kroppskontakt.

Men,gleder meg STORT til hun roer seg før om kvelden,og vil sove i sin egen seng...

Går nok mye på magen... nu har ho bynnt å trøkk igjen! Sist så gikk det fem ganga mellom bærsjinga... håpa ho får av sæ litt før denne gangen... før ho va så gla og lykkeli når ho hadd fått ut alt :D Fikk sånn ro i sæ... men det va vesst bærre i går det, førr i dag e ho påan igjen...

Glær mæ tel sambo kjæm heim... e åååååå sååå trøtt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...