Gå til innhold

Hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber 50% på et sykehjem med veldig tung pleie (er 50%sykemeldt). Kveldsvaktene blir for tunge pga mindre bemanning... Dagvaktene sliter jeg også med nå siden jeg sover veldig dårlig, sovner ofte ikke før 3-4 tiden på morgenen og skal da opp igjen kl halv 7. Det er 6 uker til jeg skal i permisjon, hva ville dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ville ha sykemeldt meg. du skal tenke på deg selv og babyen, det er ingen som takker deg senere allikevel..

Skrevet

ville fått sykemelding frem til du skal ut i permisjon..jeg jobber på sykehjem, men siden vi har mye tungpleie og lite bemanning, er jeg sykemeldt derfra 100% frem til permisjonen som er om 3 uker.. legen var bekymret for meg siden jeg er mye plaget med falske rier når jeg er på jobb, så for å slippe å føde før tiden, så ble jeg sykemeldt..

Skrevet

Snakk med legen din, få sm! Det er ingen skam! jeg er spl på sykehus, til tider veldig tungt og fått 50 % sm nå, og jeg har 11 uker igjen!!! Ingen som takker deg og vi bærer tross alt på et liv. En skal ikke slite seg totalt ut kun for å motbevise at graviditet ikke er noen sykdom! Du risikerer å bli helt utladet og ikke ha noe overskudd når knøttet kommer, det er det vel ikke verdt? en har lov å melde pass! Lykke til :)

Skrevet

sjukemeld deg med ein gang.. du må tenke på babyen og deg sjølv... og dette må arbeidsgiveren din ha full forståelse for... slapp, ta vare på deg sjølv og nyt det å vere gravid... kos deg..

Skrevet

Sykemeldt meg uten tvil!! Du skal være uthvilt til fødselen! Har jo ikke bare deg selv å tenke på.

Skrevet

Takk for svar! Trenger et spark bak jeg, skal jo helst jobbe til jeg stuper... Håper legen vil sykemelde meg nå da!!

HI

Skrevet

Jeg ville sykemeldt meg 100%, uten tvil. Ikke noe vits i å stresse sånn like før fødselen og risikrere å føde for tidlig. Ta livet med ro, sov og forbered deg til fødselen!!

Skrevet

Hei

Jeg jobber også på sykehjem. Er nå i uke 32 og har gått i aktiv sm siden nov. Da kan jeg komme og gå litt som jeg selv vil og får andre arb.oppg.

Jeg har bekkenløsning og måtte ganske tidlig ( uke 25) kutte ut senvaktene pga mindre bemanning og større arb.belastning.

Gå til din fastlege, forklar situasjonen. Be arb.giver om å tilrettlegge slik at du ikke jobber senvakter hvertfall.

Jeg fungerer veldgi bra i aktiv sm og skal fotsette med det frem til perm om 5 uker.

På den måten er jeg jo på jobb, men tilpasser dagen selv etter mitt behov. Jobber 3 dager i uken.

Lykke til...og husk at din arb.giver har plikt til å tilrettelegge for deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...