Gå til innhold

Hard i magen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om sønnen min på 7 uker er hard i magen? Han har en del luft i magen, dvs promper endel, men noen ganger virker det som om han "vrir" seg og sutrer pga magesmerter eller luftsmerter???... Hvordan ser man på avføringen om han har hard mage? Det som kommer ut er brungrønt (får både mme og mm) og lukter mye strammere enn brysternærte barns avføring. Babyer som er harde i magen får vel ikke hard avføring eller? Konsistensen er bløt/flytende, men ikke så tynn som om han bare hadde fått mm... Han får Nan HA1 med litt malt i, bør jeg gi sviskesaft i tillegg?

Finner ikke info om hva som er normal avføring for barn som får mme noe sted, så jeg blir veldig glad for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns det høres mer ut som han har mye luft i magen. Luft kan han få av både malt og sviskesaft. Hard mage har de hard avføring.

Skrevet

Burde jeg da kutte ut malt i mme helt og holdent? Hvor viktig er det egentlig å ha malt i?

Skrevet

Hvis han får mme hadde jeg villet tilsette malt. Maxdose per dag er 3 ss, men du må nesten prøve deg frem med hvor mye han skal ha.

Jeg synes også at det høres mest ut som om han har luft i magen, da kan du prøve å gi litt sukkervann for å lindre smertene. Dr. Browns flasker er best for å unngå at de svelger for mye luft.

Skrevet

Hvis han får mm også, ville jeg ikke tilsatt så mye malt. Fungerer det fint uten malt, er du ikke nødt til å bruke det. Du må nesten prøve deg frem.

Men som *Marie82* sier er det lurt å prøve en god flaske, som Dr.Browns. En god rap etter måltidet gjør også godt.

Skrevet

Jeg fikk beskjed av helsesøstra å tilsette så mye malt som passet sønnen min. Jeg tilsetter en ts pr.flaske, akkurat nok til ham. Fantes ikke noe maksgrense som jeg ser noen av dere skriver.. viktigste er å tilsette lik mengde malt i hver flaske, slik at magen får stabilisert seg.

Skrevet

Tror ikke man skal bruke sviskesaft før barnet er 4mnd. Prøv deg fram med malten du.:)

Skrevet

Jeg ville heller ikke brukt sviskesaft før 4 mnd, men gi en ts eller to dersom det er helt forstoppelse. Ved mme skal det ikke gå mer enn to dager mellom hver gang.

Prøv deg frem med malt:) Det har vi gjort. Det hender hun er litt hard i magen og da øker jeg dosen litt. Ser hun har problemer med å trykke ut, men det er aldri hardt sånn som hos oss... Bare hardere.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...