Gå til innhold

Har alle rutiner på barna sine?


-carina-

Anbefalte innlegg

Jeg leste denne andre tråden om rutiner på mat... Har dere alle sammen sånne gode rutiner på barna?

 

Jeg har en liten rutine, og det er at Karsten legger seg for natta ca kl 19... Ellers ammer jeg 1-4 ganger på natten, en drøss med ganger på dagen. Noen ganger går det en halvtime, andre ganger tre timer mellom ammingene på dagtid. Han får to spiseskjeer med fruktmos på ettermiddagen og begynte å få smake på grøt i går. Han sover ca 30 minutter x 3 på dagen, men når de lurene kommer varierer veldig fra dag til dag. Enkelte dager kan han sove litt mer, andre dager mindre...

 

Karsten blir 6 mnd den 20 januar...

 

Er det noen av dere som har like "urutinerte" dager som meg, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Benjamin har heller ingen (lite) rutiner. Han legges ca 19 og sover hele natten. Vi står opp ca 7.30. Har hatt noen morgener nå han har vært sulten i 6-tiden, så tenkte å starte med litt grøt på kvelden også. På dagtid spiser han grøt til lunch og mme de andre måltidene. Prøver meg litt fram nå med fruktpurrè. Han sover når han er trøtt og ofte er det bare ca 30min pr lur. Ca etter hvert måltid. Han blir 6mnd 30.jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har har vi leggerutine og rutine på å gi grøt halv fem. Ellers tar jeg det som det kommer. Blir jo sikkert omtrent samme tidene hver dag, men jeg er faktisk ikke sikker. Sigurd får mat når han vil og sove når han vil, så det er han som "bestemmer" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har rutiner på mat, men ikke på legging enda. Har ikke stresset med det siden vi står midt i flytting nå, så da blir alt gjort om hele tiden. Hun legger seg i 20 tiden, men får sove sammen med oss når hun våkner om natta. På dagen sover hun når hun er trøtt, og det er veldig forskjellig fra dag til dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det lite rutiner! Leggerutinen er standard, ca kl 19-19.30, og så får hun mat hver 3.-4. time natten gjennom. Har vanligvis to lengre soveøkter, og hun får en porsjon grøt etter "formiddagshvilen". Når denne hvilen blir, avhenger av hvor lenge hun har sovet om morgenen. Ammer også hyppig om dagen, men ingen faste klokkeslett.

 

Er det for mye å gjøre på dagtid, er sklir mine "urutiner" iallefall helt ut;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å hjelpe seg nå ja :)

 

7.30 Står opp

ca 8 flaske melk

ca 9 første lur, sover da ca 1 time

ca 11 Grøt og melk

12 andre lur, sover da gjerne 2 timer

15 melk

ca 15.30 tredje lur, sover da ca 1 time

Spise middag sammen med oss rundt 17

Pysj, melk og natta 19.

 

Blitt mer stabilt etter at vi begynte med flaske (pga full puppenekt). Driver også med nattavvenning nå... Inatt var første måltid etter kvelden 5.30 (får da pupp)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...