Anonym bruker Skrevet 9. januar 2007 #1 Skrevet 9. januar 2007 Dere som har fått det, hvordan har dere gått frem. Er dette noe vi har rett til å få? Hvor lenge etter fødsel spurte dere?
Gjest Skrevet 9. januar 2007 #2 Skrevet 9. januar 2007 Ja, det har du rett på. Skriv et brev eller send en mail med forespørsel om å få den. Det kan hende du må betale litt under hundrelappen for å få den, men ikke alle som tar seg betalt (ullevål gjorde ikke det). Jeg spurte etter journalen ca. 4 mnd. etter fødselen.
Alva 12.09.06+Tuva 10.08.07 Skrevet 9. januar 2007 #3 Skrevet 9. januar 2007 Du ber om en kopi av journalen ved skriftlig henvendelse! Den har du all rett å få!
Gjest Skrevet 9. januar 2007 #4 Skrevet 9. januar 2007 Er det bare det som står om fødselen som står i journalen, eller står det om hele oppholdet på barsel, ombåde mor og barn? Mulig jeg spør litt dumt her ja;)
Gjest Skrevet 9. januar 2007 #5 Skrevet 9. januar 2007 Står om fødselen og litt om oppholdet på barsel: )
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2007 #6 Skrevet 9. januar 2007 Godt dette kom opp! Hvor på Ullevål sender jeg en slik henvendelse?
mamma til en prinsesse Skrevet 9. januar 2007 #8 Skrevet 9. januar 2007 Jeg sendte bare en mail til selve sykehuset, og så videresendte de den der den skulle. Dette var bergen da, men fungerer nok med ullevål også
@nemone Skrevet 9. januar 2007 #9 Skrevet 9. januar 2007 Jeg fødte på AHUS; og sendte en fax (brev hadde også gått) til arkivet. Kostet 70 kroner. Journalen var skuffende lite komplett, sto mye om keisersnittet, lite om oppholdet på barsel, og det som sto var attpå feil. Manglet flere viktige ting om både tulla og meg. Men det her var midt i verste føderushet i mars/april, selvom det ikke er noen unnskyldning for slapp journalføring.
Frk.Bibelstripp m/spire Skrevet 9. januar 2007 #10 Skrevet 9. januar 2007 Du som skreiv mail, hvilke opplysninger skreiv du ? fødselnr og adresse ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå