Anonym bruker Skrevet 9. januar 2007 #1 Skrevet 9. januar 2007 Han har ikke hatt avføring siden søndag... Og han får et halt grøt måltid om dagen. 5,5 mnd. Bør jeg bekymre meg? Han får svisker fra nesle etter hvert måltid som dessert. Men det har ikke hjulpet. Får ihvertfall 10 ts med det. Er så redd for forststoppelse.
mamma_74 Skrevet 9. januar 2007 #2 Skrevet 9. januar 2007 Det er helt normalt at det stopper opp litt når man begynner med fast føde. Magen må venne seg til det. Tulla mi hadde full stopp en uke. Det jeg føler har vært det beste for å "løsne" på ting, har vært kokte svisker. Jeg kjøper svisker uten stein, legger noen i en liten kasserolle, fyller på med litt vann så det dekker sviskene, koker det litt, moser det med gaffel eller stavmikser. Dette blir en litt tykk grøt som kan oppbevares et par dager i kjøleskap. Mye mer effektivt enn sviskesaft og malt på min datter i alle fall.
mamo82 *2 jenter* Skrevet 9. januar 2007 #3 Skrevet 9. januar 2007 Prøv å gi 1ts maltekstrakt, da løsner det som oftest etter noen timer her i alle fall.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2007 #4 Skrevet 9. januar 2007 Han har fått tenner, kan jeg bruke malt forde? Og skal jeg bare gi en ts maltekstrakt rett fra ts eller blades ut? Skal prøve og koke svisker og, istede for glassene virker mye bedre. Takk for råd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå