Anonym bruker Skrevet 9. januar 2007 #1 Skrevet 9. januar 2007 Jeg har fått plass hos en dagmamma som virker veldig flink og hyggelig. Men jeg er litt betenkt for hun passer tilsammen fire barn: min sønn på 12 mnd, to på 14 og en på 18 mnd. Hva synes dere? Er det for mye for en person å holde styr på fire så små barn?
Bruble Skrevet 9. januar 2007 #2 Skrevet 9. januar 2007 Så vidt jeg vet, får en dagmamma ha max 4 barn for at det skallvære forsvarlig.
emiliemamma Skrevet 9. januar 2007 #3 Skrevet 9. januar 2007 Hei! Jeg er selv dagmamma for en jente på 23 mnd i tillegg til min egen datter på 17 mnd. Føler at det holder. Jeg kunne hatt max ett dagbarn til. Det er mye å passe på hele tiden. Men kommer jo kanskje ann på hva dagmammaen gjør med barna? Lettere å holde styr på dem hvis man for det meste er hjemme..?
fjellsnipa Skrevet 10. januar 2007 #4 Skrevet 10. januar 2007 Hei! Har selv vært i en sånn situasjon(passet selv) og kan fortelle deg at det går veldig fint. Men man er avhengig av gode rutiner og et rolig sinn! Ikke så lett å ta lange turer om man ikke har en tralle med plass til 4, men små turer gir også masse glede i den alderen.
Ettena-74 Skrevet 10. januar 2007 #5 Skrevet 10. januar 2007 Formelt sett har en dagmamma lov til å passe 3 barn, inkludert eget, var reglene sist jeg sjekka. De kan jo ha blitt endret. Det er vanskelig å få informasjon om regler for dagmamma, også for en som vil jobbe som dagmamma, er min erfaring. Dersom hun velger å drive familiebarnehage kan hun ha 4 små barn, vil få en helt annen økonomi, og ha en pedagog tilknytta på deltid.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2007 #6 Skrevet 10. januar 2007 Vår dagmamma har tilsammen 6 barn hun passer, de går ikke full tid alle, men det hender ofte at alle er der samtidig. Men hun har vært dagmamma i mange mange år, og jeg har absolutt inntrykk av at hun har full kontroll (er veldig strukturert med faste sove, spise og utetider). Så jeg vil si at det kommer nok litt an på henne som person også.....
Gjest Skrevet 11. januar 2007 #7 Skrevet 11. januar 2007 Syntes det hørtes mye ut. Vet at i bhg er det tre barn under 3 år pr voksen på småbarnsavd. Jeg er dagmamma til ei på 2 år og har selv en sønn på 15 mnd og en dag i uka er også storebror på 4 år hjemme fra bhg, og dette syns jeg er mer en nok. Man skal jo ha tid til å ta seg av barna. Men du må jo nesten bare kjenne selv hva du føler blir riktig over for sønnen din før du velger om du skal bruke henne, eller finne en ny. Jeg personlig ville aldri ha brukt henne, for min sønn trenger konstant ett øye på seg, for han er så aktiv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå